Autor: Kaubandus.ee • 1. veebruar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi: 50+ teenindajate arv kasvab tõusvas joones

Rimi korraldas eelmise aasta oktoobris kampaania „Vanus ei loe“, et julgustada kesk- ja vanemaealisi tööturult kõrvale jäänud naisi proovima teenindajaametit – tänu ettevõtmisele tõusis Rimis 2018. aasta lõpus 50+ töötajate arv 3% võrra.

Ühtlasi pälvis Rimi kampaania eest 2018. aasta värbamisturundusteo auhinna Hõbekala, mille andsid välja CV Online ja Instar EBC.

„Rimi 2800 töötajast on 50+ vanuses üks kolmandik. Kaubanduses on puudu ligi 2000 töötajat, aga küpses eas inimesed on sageli tööturult kõrvale tõrjutud ja nende väärtust töötajatena ning vajadust ka vanuse kasvades ennast täisväärtusliku ühiskonnaliikmena tunda, tihti ei mõisteta,“ sõnas Rimi personalijuht Kaire Tero. „See mõjub halvasti eakama tööotsija enesehinnangule ja kõige rohkem näeb sellist probleemi just naiste hulgas, kes niigi hindavad oma oskusi ja võimekust läbi lüüa madalamalt kui enamus mehi. Täpselt samad kitsaskohad on aktuaalsed ka Lätis ning Leedus, seetõttu otsustasimegi tulla välja Balti riikide ülese kampaaniaga, mis motiveeriks eelkõige 50+ naisi tööturul aktiivselt kaasa lööma. Loodan, et kampaania pani mõtlema ka tööandjaid: keskealine ja vanem töötaja on lojaalne, tal on tööharjumus ning kogemus, mida saab edasi anda noortele.“

Tero märkis, et kampaania võeti väga hästi vastu ka nende endi töötajate hulgas, kuna see näitas meie naisi just sellistena nagu nad on: tublid, tragid, töökad ning rõõmsad olenemata vanusest. „Väga paljud meie teenindajaist kutsusid Rimisse tööle ka oma sõpru ja tuttavaid. Kampaaniajärgsel perioodil tõusis tööle soovijate avalduste arv 100 võrra ning värvatutest 22% kuulusid just 50+ vanusegruppi. Vanim värvatud töötaja oli 77-aastane,“ lisas personalijuht.

„Rimi värbamiskampaania oli isiklik ja kõnetas väga kindlat sihtrühma,“ kommenteeris Instari tegevjuht Kersti Vannas. „Vastajatele meeldis personaalne lähenemine – kampaania kohta toodi välja selliseid mõtteid nagu „rääkis inimeselt inimesele“, „kõnetaks ka mind, vanemat tööotsijat“, „julge kampaania“.“

Rimi sai CV Online’i ja Instar EBC auhinna silmapaistva värbamisturunduse eest 2018 aastal. 57 kandidaadi seast tunnustati kolme parimat – peaauhinna ehk Kuldkala pälvis Swedpank, Hõbekala ja teise kohaga tunnustati Rimi ja Omnivat.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757