Autor: Maarit Eerme • 3. mai 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas eristuda tulises Amazoni konkurentsis?

Egle Raadik-Gonchev tõi Amazoni konverentsil välja mitu head mõtet, kuidas Amazoni tulises konkurentsis teiste seast silma paista ja konkurentidest eristuda.

Raadik-Gonchev ütles, et kui lähed oma toodetega Amazoni, siis sa pead oma toote väärtust muutma konkurentidest paremaks. „Kui sa oled see, keda klient tahab, siis oled juba eristunud. Seega tasub uurida, mida klient tahab,“ sõnas ta.

Tema sõnul ei ole kohe tarvis raha investeerida ja toodet paremaks muuta, vaid tuleks mõelda sellele, kuidas toodet presenteerida, kuidas featuure välja näidata ja õpetada toote kasutamist. „See on juba teistest eristumine, sest paljud Amazoni müüjad ei viitsi selliste asjadega tegeleda,“ rääkis Raadik-Gonchev.

Ta rõhutas, et toote listing peab olema korras. „Seda ei saa vahele jätta!“. Raadik-Gonchevi sõnul peab pilt klienti kõnetama esimese 3 sekundi jooksul. „Kui see seda ei tee, siis oleme kaotanud kliki.“

Kuidas piltidega tähelepanu tõmmata:

- Kui toote komplekti kuulub rohkem kui üks asi, siis näita seda kõike esimesel avapildil. Samuti lisa ka pakend, kui see on osa komplektist.

- Katsu välja näidata ihaldatav emotsioon

- Näita toote omadusi, tee lähivõte ja näita toote kvaliteeti.

- Too välja mõõdud ning pane ta sobivasse keskkonda, et klient saaks aru suurusest

- Kuuendaks pildiks sobib võrdlus konkurentidega

- Kasutusjuhend on tarbijale igal juhul boonuseks.

Raadik-Gonchevi sõnul on pakend Amazonis täielik salarelv. „Pakend on see, kus saad legitiimselt kommunikeerida seda, mida muidu ei tohiks tekstina pildile kirjutada. Pakendi peal on võimalik välja tuua emotsioonid, tooteomadused, funktsionaalsus.“ Ta lisas, et kui müüdav toode on kingitav, siis tasub lihtsa asjana juurde lisada ka pael.

Ta soovitas vaadata avalehel analoogseid tooteid ning mõelda, kuidas teistest eristuda. „Kui kõik tooted on ühe tonaalsusega, siis võiks mõelda teist värvi pakendi peale. See aitab kindlasti tähelepanu tõmmata.“

„Minu kindel soovitus on investeerida heasse tootefotograafi, sest minu toodete müük kasvas kordades, kui sain pildid korda,“ ütles Raadik-Gonchev.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700