Valio juht: Tarbija on üha nõudlikum

Tarbijad on Valio Eesti tegevdirektori Maido Solovjovi sõnul üha nõudlikumad. Nende jaoks ei ole ainult hind oluline vaid ka kvaliteet. Vaadatakse väga hoolega, mida ostetakse, sest igasugust jama ka ei soovita.

Maido Solovjov  Foto: Andras Kralla

Solovjovi sõnul oodatakse toidutootjatelt ka uusi tooteid, et neid proovida, kuid siiski hinnatakse kõrgelt klassikalisi tooteid. „Väga suure kasvu on teinud erinevad takeaway tooted – smuutid, jogurtijoogid, juustusnäkid, skyrid (lusikaga),“ ütles ta.

Toidust räägitakse piimatööstuse juhi sõnul rohkem kui kunagi varem. „Täispiim on hinnatud ning inimesed teadvustavad enda jaoks uusi trende. Samuti on oluline suhkru vähendamine. Klassikaliste toodet puhul on seda keeruline teha, kuid uutes toodetes proovime vähem suhkrut panna. Uudistoodetel ei ole harjumuspärast maitset,“ selgitas Solovjov. Ta lisas, et meedias avaldatakse kõiki äärmuslikke arvamusi avaldatakse ning tarbijatel on info üleküllus, sest infot uute dieetide ja teooriate kohta levitatakse väga usinalt.

Solovjovi ütles, et jaekauplustes piimaletid on jätkuvalt suhteliselt kirjud ja kaupa täis ning uute toodetega on järjest raskem letile pääseda. „Täna on meil sortimendis kokku umbes 400 erinevat toodet, millest pool moodustavad eksporttooted. Eesti jaekauplustest võib leida umbes 200 erinevat Valio Eesti toodangut,“ ütles ta.

Edu Lätis

Valio Eesti jaoks on hea uudis see, et nende Alma piim on Läti piimaturu liider, omades sealsest turust 16%. Solovjovi sõnul näitab täispiima müük nii Eestis kui Lätis tõusutrendis. Huvitava trendina tõi ta välja veel, et lätlased eelistavad piima osta eelkõige tetra pakis ja vaid kolmandik eelistavad kilepakendis piima.

Eestis kasvab ka tetra pakis piima müük. „Tänaseks ostetakse umbes pool kogusest tetra pakis ning pool kiles. Aasta tagasi eelistasid tarbijad rohkem kilepiima, siis oli suhe 60-40 kilepiima kasuks,“ rääkis Solovjov. Eestis on kilepiim jaeketti sissetõmbamise toode ehk hind peab olema ahvatlev, seetõttu on tema osakaal müügis suhteliselt kõrge.

Läti tarbijad hindavad kvaliteeti ning Eesti piimatootja usaldus sealsel turul kasvab pidevalt. Solovjovi hinnangul peaks neil Eestis olema Tere/Farmi piimatööstusega võrdne turuosa.

Investeering tehase laiendusse

Valio Eesti investeeris 5,6 miljonit eurot tehaselaiendusse, kuhu hangiti uus kodujuustuliin, mis võimaldab toota senisega võrreldes topelt koguse kodujuustu. „Uus kodujuustuliin võimaldab tagada kõrgema ja stabiilsema kvaliteedi, laiendada uute pakenditega senist tootevalikut,“ sõnas Solovjov. Spordisõpradele lisandub tootevalikusse kõrge valgusisaldusega PROfeel kodujuust ja uuenduse on läbinud ka hapukoorega kodujuustu retsept ning tooteseeria.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700