Autor: Best Marketing • 29. mai 2019

Kalev jätkab Eesti inimeste ülekaaluka lemmikuna

Eesti elanikele meeldivad ülekaalukalt kodumaised toidukaubamärgid ning tipus troonib jätkuvalt Kalev, aga uute lemmikutena kerkisid Kantar Emori aprillis läbi viidud uuringu andmetel esikümnesse ka Gustavi kondiitritööstus, Tartu Mill ning Tere.
Foto: Eiko Kink

Kolmandat aastat järjest läbi viidud uuring reastas Eesti elanikele meeldivaimad brändid toidu- ja joogikategoorias. Kalevi edu oli taas kord ülekaalukas, ent esikümnesse mahuvad lisaks Kalevile Värska Originaal, Rakvere, Alma, Merevaik, Farmi, ainsa välismaise tootjana Jacobs ning seejärel kondiitritoodete valmistaja Gustav, Tartu Mill ning Tere. Gustav oli uuringunimekirja kaasatud 94 valikuvariandi hulgas esmakordselt ja kerkis kohe ka esikümnesse.

Tartu Mill ja Jacobs ei jäänud ka eelnevatel aastatel esikümnest kuigi kaugele. Tere naasis esikümnesse mulluse napi väljajäämise järel.

Kantar Emori uuringueksperdi Katrin Männaste sõnul käis Kalevi seljataga ülitihe rebimine ning eks kaubamärkide meeldivus sõltub ka sellest, mida inimestele meeldib süüa või juua. „Aga kindel on see, et Eesti inimesed eristuvad lõunapoolsetest naabritest sellega, et meile meeldivad väga valdavalt kodumaist päritolu toidubrändid, 25 lemmiku sekka satuvad vaid üksikud rahvusvahelised kaubamärgid ja paar lähinaabrite hitti, nagu näiteks Karums ja Paulig.“

Selliseid brände, mida valis viie meeldivaima hulka vähemalt kaks protsenti vastanutest, oli kokku enam kui 70. Kõige üksmeelsemad on brändieelistustes 15-24 aastased noored, kelle lemmikute hulgas on keskmisest enam maiustuste ning snäkkide kaubamärke. 35-aastaste ja vanemate tarbijate puhul domineerivad tabeli eesotsas pigem toidu põhikategooriate, s.o liha-, piima- ning teraviljatoodete brändid.

Kantar Emor küsitles uuringu tarbeks veebiintervjuudes üle Eesti 1163 elanikku vanuses 15-74 aastat. Uuringusse kaasati 94 toidubrändi. Iga vastaja valis logodega nimekirjast kuni viis talle kõige meeldivamat brändi.

Kantar Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Emor kuulub üleilmsesse turundusteabe kontserni Kantar, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757