Jaga lugu:

Uuring: Eesti e-ostlejad ootavad tasuta transporti ja igakülgset läbipaistvust

Pakiveoteenuse pakkuja DPD tellitud rahvusvahelise uuringu järgi on Eesti e-ostlejatele netikaupluste vahel valikut tehes kõige olulisemaks kriteeriumiks tasuta transport ja igakülgne läbipaistvus toodete kirjelduse, maksumuse ja transpordi osas.

Foto: Pixabay.com

„Üleüldiselt võib öelda, et enamike küsitletud kriteeriumite osas on klientide nõudlikus tõusnud. See tähendab, et kliendid on üha valivamad ning piirid selgemate eelistuste ja nõudmiste osas netipoodidele on hägustumas,“ märkis DPD Eesti E-ärisuuna juht Margot Posti. „Kuigi hetkel on netiostlejatele veel ülekaalukalt olulisem kõik transpordiga ning läbipaistva hinnastamisega seotud kriteeriumid.“

Netiostude tegemise puhul märgiti kõige olulisemaks kriteeriumiks tasuta transpordi võimalust (30%), toodete detailset kirjeldust (27%), kõrgelt hinnati ka läbipaistvat kauba- (23%) ja transpordi (16%) hinnastamist ning laia transpordi ja paki kätte saamise koha valikut (18%).

Detailse tootekirjelduse olemasolu peetakse eriti oluliseks just moe-, ilu- ja tervisekaupade puhul. Möödunud aasta uuringuga võrreldes on oluliselt tõusnud ka nõudlikkus tasuta tagastamise (16%) olemasolu osas.

„Eesti inimeste jaoks pole uuringu järgi isegi nii oluline, et kaupa tellides oleks olemas lai valik, kuhu ja kuidas oma pakki tellida saab (kulleriga koju, pakiautomaati, ise järele minemine jne). Laia valiku olemasolu ei mängi vähemalt rolli sellisel juhul, kui on olemas pakiautomaadi valimise võimalus, kuna jätkuvalt on Eesti inimesed Euroopas kõige usinamad pakiautomaatide kasutajad ja oma saadetisi on sinna tellinud 80 protsenti e-ostlejatest,“ märkis Posti. Seevastu mujal Euroopas laseb tervelt 84% inimestest enda internetist tellitud kauba tuua kulleriga koju.

„Selline suur eelistuste erinevus on ka põhjus, miks näiteks Euroopa netiostlejale on enne ostu tegemist väga oluline teada, milline ettevõte tema pakki transportima hakkab (72%), aga meie ostlejatest on see oluline vaid 39%-le,“ lausus Posti ja lisas, et ilmselt on sellise suure erinevuse üheks põhjuseks see, et meie poodides on enamasti transpordi pakkuja informatsioon kohe välja toodud ja see on meie ostjatele normaalsus. Välismaistes poodides on tihti aga kirjas üksnes transpordi aeg ja koht, kuid puudub informatsioon, kes transporti teostab.

„Tegelikult peaks aga teadlikule kliendile ka info transpordi pakkuja kohta korda minema. Näiteks samas küsitluses märkis 13% vastanutest, et neile on tähtis, et nad saaksid tellimust tehes valida, kas nad saavad paki kätte samal päeval, järgmisel päeval, nädalavahetusel jne. Kõik ettevõtted siin võrdseid võimalusi pakkuda ei saa ja mängu tulevadki juba erinevate ettevõtete poolt pakutavad lahendused ja iseteeninduskeskkonnad. Näiteks DPD iseteeninduskeskkond annab väga suure vabaduse ja võimaluse oma saadetise kätte saamise aega ja kohta jooksvalt muuta.“

DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 24 328 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes eelmisel aastal olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee