Raido Tamar • 6 november 2019

Google Search Console – SEO alahinnatud abiline (I osa)

Otsingumootoritele optimeerimisel on oluline leida tööde teostamiseks sobivad tööriistad, kirjutab koolitaja ja seminari Best SEO 2020 esineja Raido Tamar.

Raido Tamar  

Iga optimeerimistöö oluline abiline on Google Search Console (endise nimega Google Webmaster Tools), mille Google on loonud, et muuta lihtsamaks veebilehe optimeerimine. Google Search Console (lühidalt GSC) ei ole tööriist ainult tehniliste probleemide leidmiseks ja lahendamiseks, vaid aitab ka vastata järgmistele küsimustele:

1. milliste märksõnadega tuleb sinu veebileht Googles välja ja mitmendal positsioonil see nendega asub?

2. kas ja kuidas erinevad mobiilist tehtud otsingutulemused?

3. millised on veebilehe kõige külastatavamad lehed ja milliste märksõnadega on see saavutatud?

4. kui palju otsitakse ettevõtte nime või brändi kindlatel kuupäevadel, erinevatel perioodidel jne?

GSC on tasuta ja selle paigaldamine ei ole ülemäära keeruline. Andmeid ei saadeta tagantjärgi, seega, mida varem hakkad andmeid koguma, seda rohkem on neid hilisemateks võrdlusteks.

Seminar: Best SEO 2020 – registreeru siin!

Toimumise aeg: 4. detsember 2019

Koolitus: SEO baaskoolitus – registreeru siin!

Toimumise aeg: 22. november 2019

Performance report – otsinguandmete kullaauk

GSC-ist on võimalik ligi pääseda olulistele andmetele, mis aitavad parandada tulevikus veebilehe positsioone. Üldises performance vaates saab ülevaate Google’ist tehtud klikkide (Total clicks), veebilehte näitamiste arvu vastava märksõnaga (Total impressions), keskmise klikimäära (Average CTR) ja keskmise postsiooni osas (Average position):

Üksikute märksõnade otsingutes saab aga minna väga põhjalikuks. Alustades sellest, kuidas antud märksõna andmed on kuni viimase 16 kuu jooksul muutunud (sh erinevate perioodide võrdlused). Lõpetades sellega, kuidas on positsioonid erinevates riikides, erinevates seadmetes (mobiil vs desktop) või millistel positsioonidel on leht antud märksõnaga pildiotsingus, kuni selleni, millised veebilehe URL-id konkureerivad antud otsingus omavahel jpm. Andmete ülevaade spetsiifilisema märksõna otsingutulemuste puhul:

Märksõnade otsinguandmeid on võimalik eraldi filtreerida järgmiste filtrite abil:

PAGES – märksõnadega Google’is välja tulevad veebilehed. PAGES filter aitab aru saada näiteks:

1. milliste URL-idega tuleb antud veebieht konkreetse märksõna otsingutes välja?

2. milliste märksõnadega tuleb antud URL välja?

3. kas mitu URL-i konkureerivad omavahel?

4. kas teatud lehtede tulemused on kõrgema klikimääraga ja kui siis millised neist?

5. kas märksõna otsingutulemustes kuvatakse ka veebilehe võimalikke inglise- või venekeelse leheosa URL-e?

PAGES filter  

COUNTRIES – märksõna otsingutulemuste andmed konkreetses riigis. COUNTRIES filter aitab mõista, kas erinevates riikides on märksõnad loogilistel positsioonidel. See on väga oluline filter näiteks vene- ja inglisekeelsetes otsingutulemustes.

COUNTRIES filter  

DEVICES – otsingutulemuste andmed kasutatud seadmete lõikes. DEVICES filter aitab aru saada:

1. kas mobiilist tehtud otsingutulemustes on positsioonid ja klikimäärad samaväärsed või erinevad ning mis võib olla selle põhjus?

2. kas mobiili otsingus võivad välja tulla erinevad URL-id jne?

DEVICES filter  

DATES – täpsem otsingutulemuste ülevaade kuupäevade kaupa. DATES filter annab ülevaate, mis ajal on mingisuguseid märksõnasid otsitud, millega on ka sinu veebileht välja tulnud. DATES filtri abil on võimalik saada detailsemalt parem ülevaade otsinguandmetes soovitud kuupäevade või ajaperioodide vahemikus.

DATES filter  

Lisaks on Google Search Consolel mitmeid teisi filtreid nagu SEARCH APPEARANCE, Google’i pildiotsingu tulemuste filtreerimise võimalus (tulemused Google Images keskkonnas), võimaliku video positsioonid Google’i video otsingus (Google Video keskkond), jpm.

GSC aitab tuvastada potentsiaalselt kiired SEO võidud

Kergeid SEO võite võib saavutada keskpärase otsingumahuga märksõnadega, mis on hetkel 5+ positsioonil ja mille täiendamiseks on näha kergeid optimeerimise täiendamise võimalusi (puudulik pealkirja kasutus, optimeerimata tekstid vms). Keskmiselt (olenevalt valdkonnast) on esimese ja kümnenda positsiooni klikimäära erinevus 10-20 korda. Kiired optimeerimise parandused õigete märksõnadega võivad aidata jõuda kiirete SEO võitudeni.

Meeles tuleb pidada, et GSC näitab ainult otsinguandmeid, millega antud märksõna on välja tulnud. Seega näiteks kui veebileht on märksõnaga keskmiselt teisel otsingutulemuste lehel, siis näeb otsingumahtude andmeid (Impressions) ka ainult nende otsijate osas, kes teisele lehe jõudsid. Teise lehe keskmine impressions’ite arv võib seega tähendada tihtipeale 10 korda kõrgemat impressions’it esilehel, sest suur osa inimesi ei liigu esilehe otsingutulemustes kaugemale.

GSC aitab tuvastada madala klikimääraga (CTR) märksõnasid

Järjestades kõrgete positsioonide (Average positsion) järgi märksõnasid, saab tuvastada madala klikimääraga URL-e. Seejärel tasub kontrollida, milliseid title tag’e ehk metapealkirju ning metakirjeldusi kuvatakse veebilehe puhul antud märksõna otsingus.

Tihtipeale on nendel URL-idel metapealkirjad ja kirjeldused optimeerimata või tehtud liiga üldiselt. Õigesti kirjutatud metaandmed aitavad parandada otsingutulemuste positsioone ja klikimäära – seega vaata üle enda veebilehe metaandmed!

Google Search Console on ilma põhjuseta alahinnatud tööriist. Veebianalüütika põhjalikuks hindamiseks ning SEO tööde toestamiseks on hädavajalik GSC. Kui sul seda veel ei ole või ei tea, kuidas ära kasutada GSC andmeid, siis Google Search Console’i kasutusest teeb täpsema ülevaate SEO baaskoolitus, mille käigus selgitatakse ka põhjalikult kõiki erinevaid võimalusi, kuidas GSC on abiks optimeerimistöödel.

GSC aitab mõista, kuidas Google saab aru sinu veebilehest, seda loe juba artikli järgmises osas.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700