• 15.11.19, 08:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-kaubanduse tulevikutrend: moneyless shopping

E-kaubanduse Liidu seiminaril TARGET tõdeti, et e-poodide suurima probleemi, mahajäetud ostukorvid, lahenduseks võib saada moneyless shopping ehk maksmise eraldamine ostmisest.
Rain Pikand
  • Rain Pikand
Seminarile kogunenud parimad e-kaubanduse spetsialistid Hollandist, USAst ja Eestist märkisid ühisel küsitlusel, et e-poodide äris on hetkel kõige keerulisem lojaalsete klientide andmete analüüs ja nende põhjal toimivate pakkumiste tegemine. See kõik on aga otseselt seotud e-poodide suurima murega – kuidas pakkuda inimesele sobiv ja meeldiv ostukogemus, et ta alustatud ostud ka lõpuni viiks.
„Toidupoes käies ei jäeta ju tavaliselt juba täis laotud ostukäru riiulite vahele seisma ja ei kõnnita poest lihtsalt välja, aga e-poodides juhtub see pidevalt,“ selgitas Inbanki e-kommertstegevuse juht Rain Pikand. „E-poodides on just ostu pooleli jätmine praegu suurimaks probleemiks. Klient paneb e-poes oma ostukorvi küll kokku, kuid keskmiselt viib ostu lõpuni ainult iga neljas.“
Pikand märkis, et küll ei sobi näiteks poe pakutav makseviis, pole parajasti krediitkaarti käepärast, laps tahab arvuti kõrval tähelepanu jne. Moneyless shopping ehk maksmise eraldamine ostmisest võimaldab aga ostu kohe meeldivalt ja lihtsalt ära teha. Maksmine toimub hiljem või teises keskkonnas, siis kui kliendil endal on mahti sellega tegeleda.
„Praeguste trendide põhjal ongi järgmiseks suuremaks muutuseks e-kauplustes moneyless shopping kogemuse pakkumine. Selle tulemusena muutub netis ostlemine lihtsamaks ja emotsionaalselt meeldivamaks. Mis aga kõige tähtsam, klient saab kõrvaliste segajateta ostu sooritada ja otsustab alles hiljem, kuidas ja millal ta maksab,“ selgitas Pikand.
„E-poele on siin oluline just see, et inimene mõtleb ostu tehes teenuse või eseme kasutuskogemusele ja ei kohku tagasi, kui peab hakkama leiutama, millist makseteenust ta kasutada saab, milliseid numbreid peab sisestama ja mida kõike veel.“ Moneyless shoppingu esimesed märgid on juba e-poodidesse ilmumas.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele