Best Marketing • 11 veebruar 2020

Soome kaubanduskontserni happy hour ehk kuidas vähendada poes toidu raiskamist

Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuht Piret Lankots toob Passwordi konverentsil kuulajateni praktilise case study sellest, kuidas S-Marketi happy hour aitas toidu raiskamist vähendada. Nii Prisma kui ka S-Market kuuluvad Soome kaubanduskontserni S-Grupp.

Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuht Piret Lankots räägib Passwordil, kuidas S-Market toidu raiskamist vähendab.   

S-Marketi case study kajastas isegi New York Times, kus kirjutati, et kolmandik inimestele toodetud ja pakendatud toidust läheb raisku. Hinnanguliselt 8–10% kasvuhoonegaasidest on seotud saagikoristuse ja tootmise käigus tekkinud toidujäätmetega ning inimeste poolt ära visatud toiduga, rääkimata sellest, et toidu tootmine ja transportimine nõuab põllumaad, vett ja kütust.

Selleks, et poes toidu raiskamist vähendada ja samal ajal püsikliente ligi meelitada, otsustas Soome S-Market teha happy hour'i. Mõte on selles, et toit, mille "parim enne" tähtaeg kukub keskööl ja mis juba niigi on 30% võrra alla hinnatud, hinnatakse õhtul kell üheksa ligikaudu üheksasajas S-Marketi kaupluses veel 30% võrra alla. Teisisõnu pakutakse peagi aeguvat toitu 60% allahindlusega.

Ettekandes tuleb juttu järgnevast:

Mis on happy hour'i mõte?

Kas see on poodi rohkem rahvast toonud?

Mida see kaupluse jaoks tähendab – nii rahaliselt kui ka protsesside mõttes?

Mis saab müümata kaupadest?

Miks ei võiks säilivusaja ületanud kaupu tasuta jagada?

Tutvu Passwordi kavaga ja pane ennast kirja siin!

Kahepäevane turunduskonverents Password leiab aset 4. ja 5. märtsil 2020 Saku Suurhallis. Piret Lankots esineb 5. märtsil pealaval.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700