Taivi Koitla • 24 märts 2020

Kuidas nutune aeg nutikaks pöörata?

Enneolematult keeruline olukord on mõjutanud meid kõiki. Kuid kuidas praegune nutune aeg nutikaks pöörata? Sellele küsimusele leiab vastuse Leadoo Marketing Technologies Eesti juht Taivi Koitla.

Eriolukord on lainetanud üle jätmata puutumata eraelulised valikud, ettevõtted, kultuuri – ja mittetulunduslikud tegevused. Paljud seisavad raskete valikute ees, kas ja kuidas edasi minna. Ainus kindel asi on praegu see, et mitte midagi pole kindel ja keegi ei tea, kaua see olukord kestab. Tõenäoline on ka see, et need, kes maruaja möödumist oodates kivile kükitama jäävad, ärilises vaates jalgu sirgu ei pruugi enam ajada. Ja üsna tõenäoline on ka see, et sotsiaalne eemaldumine senisest reaalsusest pea terviklikult nutiellu mõjutab jäädavalt ka meie harjumusi, kuidas ja mida me tarbime.

Nutielu on põhireaalsus

Olukorras, kus paljud tegevused on peatatud, füüsiline ligipääs harjumuspärastesse kohtadesse piiratud ja sotsiaalsest distantseerumisest on teadmata perioodiks saanud igapäev, on toimivad veebikeskkonnad olulisemad kui kunagi varem. Seni niigi pidevas kasvus olnud veeblemine tõi Quantum Metricsi poolt läbiviidud uuringu tulemusena möödunud kuul veebiostude kasvu Ühendriikides 52% ja konversioonimäära kasvu 8,8%. Convertali digistrateegid soovitavad digisse minna. Hästi, meil on veebikeskkond, teeme läbimõeldud investeeringuid, et külastajad veebilehele meelitada. Aga sealt edasi? Kas konversioonimäär on piisav?

Chet Holmes teab, et enamus külastustest on passiivsed - vaid 3% on kohe valmis ostma ja 6-7% on ostuotsusele avatud. Ligi 90% külastajatest vajavad interaktiivse kontakti võimalust, et uitamisest tulemus saaks. Leadoo Marketing Technologies kliendibaasi uuringud näitasid, et möödunud nädalal kasvas nende loodud lahenduste abil veebikeskkondade külastatavus 223% ja konversioonimäär kasvas 55% võrreldes sellele eelnenud perioodiga. Veeb on uus reaalsus ja paljudele praegu ainus tegutsemisvõimalus. Kui müügikontaktide kasvatamine pole konkreetse ettevõtte fookuses, on eriolukorras esmase ja operatiivse info ning klienditeeninduskogemuse parendamine samuti ülioluline. Statistika näitab, et lehesisene bot, mis pakub interaktiivset suhtlusvõimalust, on tavapärasest jutubotist märkimisväärselt tõhusam.

Kuidas nutune aeg nutikaks pöörata?

Lahendused tulemuste parandamiseks, kontakti hoidmiseks ja klienditeeninduse töökoormuse maandamiseks on olemas. Leadoo Marketing Technologies on võtnud missiooniks luua parim võimalik kontakt ettevõtete ja nende klientide vahel läbi interaktiivsete suhtlusbotide, mille tulemuslikkus on laialdast kinnitust leidnud. Näiteks vormis Soome telekommunikatsiooni ettevõte Moi Mobiili 85% botlemistest müügitehinguteks. Sedalaadi lahendus peaks olema iga veebikeskkonna elementaarne osa. Aga lisaks sellele tasub:

Vaadata üle senised protsessid ja teenuspaketid – käes on vahest pöördumatu muutuste aeg ja sellega tuleb proovida kohanduda ja olla näoga oma kliendi suunas, et muutunud olukorra, ootuste ja vajadustega kaasas käia.

Olla julge ja märgatud – keerulised ajad toovad kaasa raskeid valikuid ning tihti lööb ärtuemand turunduseelarvel esimesena pea maha. Kärpimine on teatud situatsioonides vältimatu, aga pöördumatu peade lendamine võib hetkelise päästmise pikaajaliselt kahjulikuks pöörata. Parem rakenda meeskonda loovamalt mõtlema, rohkem eksperimenteerima ja paremaid lahendusi leidma.

Teha taastumisplaane – me oleme kriisis. Pole mõtet salata. Ent ootama pole mõtet jääda. Kaasa oma tiim ja tehke valmis plaan B, plaan C.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700