Alexela mugavuspoodide ostustatistikast selgub, et pandeemiaperioodil on enim hoogustunud piimatoodete ostmine nagu piima, kohvikoore ja hapukoore ostud. Samuti hangitakse mugavuspoest enim 100ml suurust desovahendit.
“Näeme, et pandeemiaperioodil on võrreldes sellele eelneva perioodiga hüppeliselt kasvanud piima ostmine ja seda suisa 40 korda. Ka hapukoor ja kohvikoor on ostud, mida tehakse tanklapoes võrreldes eriolukorrale eelnenud perioodiga märkimisväärselt rohkem,” rääkis AS Alexela kaubandusjuht Tiiu Valk ja lisas, et hapukoort läheb praegu 20 korda ja kohvikoort 13 korda rohkem.
Põhjus, et just need kaubakategooriad kasvu näitavad, millesse piimatooted, singid, juustud, suhkur ja konservid kuuluvad, peitub Alexela kaubandusjuhi sõnul selles, et taolisi kiireid ühekordseid oste teeb tarbija pigem väikeses kogukonna- või asulapoes. “Kui kodus piim või kohvikoor otsa saavad, võetakse need täna pigem tanklapoest kui suurest toidupoest,” rääkis Valk.
Ka otsib tarbija mugavuspoest desovahendeid ja käsimüügiravimeid. „Ostetum artikkel on 100ml suuruses pakendis desovahend, aga käsimüügiravimeid täna tanklakettidel ei ole lubatud paraku müüa”.
Pakendatud saiakestest haarab ostja praegusel ajal enim kaasa juusturulli ja kohupiimataskut. “Ühtlasi on kasvanud energiajookide tarbimine, vähenevad emotsiooniostud nagu šokolaad, kompvekid. Otsitakse ja soetatakse oluliselt rohkem ostetakse tanklast majapidamisgaasi,” lisas Valk ja nentis majapidamisgaasi osas, et kodune toiduvalmistamine on sel perioodil oluliselt hoogustunud.
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.