• 17.06.20, 09:58

Eratarbimise tugev langus on taandumas

Kaardimaksete käive on indikaator eratarbimise käitumise kohta, sest eraisikud teevad maksekaartidega ligi 40% kogu eratarbimise kulutustest. Swedbanki poolt välja antud deebet- ja krediitkaartide osakaal Eestis on 61%, mille põhjal võiks Swedbanki klientide tarbimiskäitumist laiendada kogu Eestile, kirjutab Swedbanki paeökonomist Tõnu Mertsina.
Eratarbimise tugev langus on taandumas
  • Foto: Raul Mee, fotograaf
Kaardimaksete käibe statistika näitab, et aprillis ja mais tegi eratarbimine Eestis tugeva languse. Sügavaim langus jäi aprilli algusesse, misjärel see tasapisi leevenema hakkas. Kui aprilli esimesel nädalal vähenes kaardimaksete käive aastases võrdluses 36%, siis mai viimaseks nädalaks oli langus taandunud vaid ühe protsendini.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 10:34
Digitaalsest maailmast füüsilisse poodi: e-poe võimaluste rakendamine kaupluses
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele