Maksekeskuse indeks annab iganädalase ülevaate e-kaubanduse mahtudest
Makselahenduste pakkujaid Maksekeskus avaldab alates 10ndast augustist oma kodulehel iganädalast e-kaubanduse indeksit, mis annab ülevaate Eesti e-kaubanduse mahtudest ja trendidest.
Indeksi koostamisel võetakse arvesse tehingud enam kui kahes tuhandes Eesti e-poes. “Et meie klientide hulka kuuluvad nii suured ja tuntud jaeketid kui ka alles alustavad väikeettevõtted, siis analüüsides kõiki tehinguid saame teha üldistusi kogu Eesti e-kaubanduse sektorile,” ütles Maksekeskuse tegevjuht Art Lukas.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.