E-kaubandus särab, aga kuidas uutes oludes elus püsida?
Koroonaviiruse levik on toonud hüppe e-kaubanduse arengus, kuid internetiavarustes toimetamisel tuleb läbi mõelda nii maksud, turundamine kui ka ärimudeli valik.
E-kaubandus on koroonaviiruse ajal suure hoo sisse saanud.
Foto: Raul_Mee
„E-kaubanduse hüpet oli näha eriti kevadel, koroonaviiruse algushetkedel – aprillis selle maht kahekordistus,“ rääkis Grant Thornton Balticu digiturunduse strateeg ja e-kaubanduse ettevõtja Erik Suits Äripäeva raadio saates „Kasvukursil.“
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.