Eesti väiksuse juures on eksport toidutööstustele eluliselt oluline. Nagu enamike muude sektorite puhul, oli ka toiduainesektorile 2020. aasta muutlik ja täis ootamatusi. Kuidas mõjutas see aga Eesti toidu- ja joogitootjate ekspordivõimekust?

- Valio Eesti juht Maido Solovjov
- Foto: Liis Treimann
Kuigi põllumajandussaaduste ja toidukaupade eksport 2019. aastal langes veidi, olid ootused 2020. aastaks kõrged. Esimesed kuud olidki paljulubavad ja ekspordimahud kasvasid märkimisväärselt. Siis aga tuli koroonakriis, mis andis kogu majandusele suure löögi. Toiduainetööstuse üks olulisimaid kliente, HoReCa sektor nii Eestis kui teistes riikides, sulgus praktiliselt päevapealt.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.