Ettevõtte Kinema juht ja omanik Sven Kotkas rääkis seminaril “5 võtmeoskust B2B müügis”, et talle on alati meeldinud enda jaoks natukene inimesi lahterdada. Nii saab teistest ka paremini aru. Müügiinimest on samuti võimalik lahterdada.
“Müügiinimese lahterdamisel saab välja tuua lihtsad kujundid, on olemas jahimees ja põllumees. Jahimees on see, kes läheb ja toob selle kliendi koju. Talle meeldib uusi kliente leida ja nendega tehing ära teha, aga ta ei viitsi kliendiga pärast hiljem tegeleda. Põllumehel on selle esimese kontakti loomine natuke raskem. Kui ta visatakse uksest välja, siis ta enam väga aknast sisse ei roni, aga selle eest on ta väga hea kliendi käehoidja. Ta teab selle kliendi koeranimesi, automarki jne. Ta künnab seda põldu ja hoiab klienti väga hästi,” ütleb Kotkas. Kotka sõnul algab müüginimene kas väikese või suure algustähega.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.