Autor: Helen Külaots • 24. november 2021

Töötab! Selveri lahendus vähendada toiduraiskamist on end tõestanud

Selver on aastaid märgistanud spetsiaalse allahindluse sildiga tooteid, mille säilivuskuupäev hakkab lähenema. “See on osutunud väga efektiivseks mooduseks, kuidas vähendada toodete mahakandmist,” ütleb Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski. Kusjuures nende toodete ostmine pole tarbija jaoks enam ainult säästu, vaid maailmavaate küsimus.
Paljud kliendid ostavad säilivuskuupäeva lähenedes just lihatooteid ja panevad need kodus sügavkülma.
Foto: HENDRIK OSULA

“Paljud ostavad säilivuskuupäeva lähenedes just lihatooteid ja panevad need kodus sügavkülma, kus need võivad rahulikult olla kuni 3 kuud. Sel juhul sõltub toote kvaliteet sellest, kuidas seda külmikust väljavõttes sulatatakse: soovitatav on teha seda nii aeglaselt kui võimalik, et jääkristallid sulaks pikkamööda kogu toote ulatuses.”

“Näiteks Soomes on toidu sügavkülmutamine populaarsem kui meil – ka poodides on sügavkülmalette rohkem,” ütleb Veski. “See on tegelikult planeerimise küsimus – meil ostetakse palju värsket ja kiiresti riknevat kaupa ja kui seda ei jõuta ära tarbida, lendab see kodudes prügikasti. Sügavkülmutamine on hea alternatiiv, kuidas allahinnatud kaupa pikemalt värskena hoida.”

Mitte ainult säästunipp

Nende toodete ostmine, mille säilivuskuupäev hakkab lähenema, pole ainult rahasäästmise küsimus – aina enam on see maailmavaate ja missiooni teema ehk klient tunneb, et saab aidata kaasa toidu raiskamise vähendamisele.

Klient saab ka ise ennustada, millal toode alla hinnatakse. “Kui kiirestiriknevate kaupade riiulis (kala-, liha- või piimatooted) on mõnda tootegruppi palju alles ja säilivuskuupäev hakkab lähenema, siis on teada, et lähipäevil hinnatakse need alla,” ütleb Veski ja lisab, et külmikud ja tootmistehnoloogiad on tänapäeval väga head – toode säilib hästi ja on ka viimasel kuupäeval väga kvaliteetne.

Märgitusega tooted leiavad kiire tee kliendi ostukorvi
Foto: HENDRIK OSULA

Toodete spetsiaalne märgistamine on olnud edukas projekt: “Kliendil on lihtne märgata, ta saab toote soodsamalt ja tihtipeale teebki ta ostuotsuse nende kollaste siltide järgi. Need tooted lähevad riiulist alati kiiremini – kleebis täidab oma eesmärki, me ei pea tooteid maha kandma ja ära viskama,” ütleb Veski ja lisab, et kui need tooted poleks märgistatud, ei oskaks klient neid üles leida.

Mõni tund enne sulgemist hinnatakse tooted -50% alla
Foto: HENDRIK OSULA

“Lisaks hindame igal õhtul tund enne sulgemist 50% alla meie pagari- ja soojatoidutooted,” ütleb Veski ja lisab, et neid soodustusi kasutatakse palju. “Viimasel lahtioleku tunnil otseselt tormi nendele ei joosta, kuid pikaajalise töö tulemusel on inimesed aina enam nendest võimalustest teadlikud.”

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757