Autor: Tiina Soosalu • 26. jaanuar 2022

Pandeemia ajal on e-ostude maht hüppeliselt suurenenud

Eesti elanikud tegid 2021. aasta neljandas kvartalis kuus keskmiselt 6 miljonit e-ostu, mille kogukäive oli 249 miljonit eurot. E-ostude arv oli neljandas kvartalis 31% suurem kui eelmisel aastal samal ajal; käive kasvas 59%.
Foto: Meeli Küttim

Juba varasematel aastatel tõusvas joones liikunud e-kaubanduse turg kasvas hüppeliselt pärast koroonakriisi algust. Osaliselt oli tegemist kriisist ja sellega seotud piirangutest tingitud sundolukorraga. E-poodidest hakati ostma ka selliseid kaupu, mida varem telliti internetist pigem harva, nagu toidu- ja apteegikaubad. Pandeemia alguses pidid inimesed kohanduma kaugtöö ja -õppega, mis suurendas arvutite jm tehnikakaupade ning kodusisutamise ja mööbliga seotud e-oste. Kui pandeemia alguses ostsid inimesed endale suuri esmatarbekaupade ja toiduvarusid, on kaupmeeste sõnul nüüdseks veebis ostlemine muutunud ratsionaalsemaks. Oma osa eelmise aasta viimaste kuude e-ostumahtude, nagu ka üldise tarbimise suurenemises, oli II pensionisamba väljamaksetel.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale.
Lugemiseks logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700