Rõivatööstur punus aastaid käibemaksuskeeme ja sai karistada
Kujutage ette, et teil on kauplus. Seal on kaup, mõistagi ka müüjad ja kassaaparaadid, aga viimaseid on mitu. Tundub kummaline? Vähemasti rõivamüüja Kalev Protteni poodides asjad nii käisidki, kuniks maksuamet aparaatide tagant skeemi lahti muukis.
Kontoririiete tootja Protteni eestvedaja Kalev Protteni ettevõttega Promantes on aastaid olnud seotud erinevad maksuskeemid.
Foto: Andras Kralla
Ettevõtja Kalev Protteni kauplustes kasutati kahte eri makseterminali, sest ühes ja samas poes tegi äri kaks firmat: üks, mis on käibemaksukohustuslane ja teine, mis ei ole. Protteni punutud skeemidest on see esimene, aga maksuametile erakordselt tuttav.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.