Odavpoodide keti A1000 Marketi juhi Tarmo Lauringu sõnul on hoiatused sügiseks kahekordseks tõusvast õlle hinnast selgelt ülepaisutatud ning ka paljude teiste kaupade puhul üritatakse praegu kasutada soodsat aega hinna tõstmiseks.
„Jah, kõigi kulud on tõesti suurenenud, aga sisendhinnad pole ei kaubanduses ega tootmises poole võrra tõusnud. Näiteks on tootmises suur komponent tööjõud, aga palgad ei kasva ju suvega kaks korda. Kaubanduses on praegu selgelt palju hinnaudu ja keerulise aja nahaalset ärakasutamist,“ ütles Lauring.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 28. maist jõustub tarbijakaitseseaduse muudatus, mis ei luba enam kaubandusettevõtetel libaallahindlusi teha ja müüjad võivad soodustust näidata ainult võrdluses viimase 30 päeva kõige odavama hinnaga. A1000 Market odavpoodide keti tegevjuhi Tarmo Lauringu hinnangul olid siiani pooled Eesti kaubandusettevõtete soodusmüügid tegelikult libaallahindlused, aga ka uues seaduses on lünk, mis võimaldab inimesi lollitada.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.