Statistikaamet asus regulaarselt avaldama maksudeklaratsioonidele tuginevat ettevõtete kiirstatistikat. Statistikaameti juhtivanalüütik Märt Leesment annab kiire ülevaate ettevõtetest üldisemalt ning kommenteerib ka kaubandusvaldkonna olukorda.
Leesmenti sõnul võib pelgalt käivete kasvuprotsente vaadates tunduda, et olukord ettevõtlussektoris on väga ilus. „Paarikümneprotsendine käibekasv majanduskriisis pole paha,“ kommenteeris ta, lisades, et paraku on käibekasv aga ainult üks osa tervikpildist ning teine poole ei ole nii roosiline. „Kõrge inflatsiooniga keskkonnas on kulude kasv olnud samaväärne, mõnel juhul ka kõrgemgi. Kui kulud hakkavad pikaajaliselt tulusid ületama, siis ei suuda ettevõte oma eesmärki – kasumi teenimist – täita. Halvemal juhul kaasneb sellega tegevuse lõpetamine.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.