Jaekaubandusettevõtete müügitulu langus oli juulis laiapõhjaline
Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu juulis 893 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügitulu püsivhindades 9%.
Juulis langes müügitulu nii toidukaupade ja tööstuskaupade kauplustes kui ka mootorikütuse jaemüügiga tegelevates ettevõtetes
Foto: Andras Kralla
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul vähenes juulis müügitulu nii toidukaupade ja tööstuskaupade kauplustes kui ka mootorikütuse jaemüügiga tegelevates ettevõtetes. „Tööstuskaupade kaupluste müügitulu langes neist kolmest enim ehk 11%. Müük vähenes kõigil tööstuskaupade kaupluste tegevusaladel,“ lisas Pihlak.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.