Rimi Eesti ostujuht: inflatsioon on hakanud ka vegan-kaupasid närima
Kui 2022. aastal üldise müügimahtude languse taustal oli vegan-kategooria veel väikses tõusutrendis, siis 2023. aasta on näidanud ka selle kaubagrupi langust, tõdes Food Innovation Summitil Rimi Eesti ostujuht Talis Raak.
Rimi Eesti ostujuht ennustab, et lähitulevikus hinnavahe taimsete alternatiivide ja nii öelda tavatoidukaupade vahel väheneb ning seeläbi ei taju kliendid vegan-tooteid enam ka kui luksuskaupa.
Foto: Mihkel Maripuu
Põhilise müügimahtude languse põhjusena toob Raak välja klientide hinnatundlikkuse. „Üldise toidukorvi kallinemise tõttu vaatavad kliendid üha kriitilisemalt üle ka oma tarbimisharjumused. Rimis näeme, et kui 2022. aastal veel taimsete alternatiivide osas langust ei olnud, siis sel aastal märkasime müügimahtude vähenemist ka selles kaubakategoorias.“
Põhjamaade toiduinnovatsiooni ja taimetoidu sektori konverents Food Innovation Summiti esinejad leidsid, et taimetoit pole enam kaugeltki nišiteema ja et taimsetesse toodetesse investeerimine on hea ärivõimalus.
E-kaubanduse pidev kasv on tõstnud esile vajaduse makselahenduste järele, mis oleksid ühtaegu turvalised, kiired ja mugavad. Pangalink kui kõige populaarsem maksevahend on siinjuures üks olulisemaid tööriistu, mis võimaldab ostjal tasuda otse oma internetipangas, pakkudes samal ajal kaupmeestele tõhusat ja paindlikku viisi maksete kogumiseks.