Rimi Eesti ostujuht: inflatsioon on hakanud ka vegan-kaupasid närima
Kui 2022. aastal üldise müügimahtude languse taustal oli vegan-kategooria veel väikses tõusutrendis, siis 2023. aasta on näidanud ka selle kaubagrupi langust, tõdes Food Innovation Summitil Rimi Eesti ostujuht Talis Raak.
Rimi Eesti ostujuht ennustab, et lähitulevikus hinnavahe taimsete alternatiivide ja nii öelda tavatoidukaupade vahel väheneb ning seeläbi ei taju kliendid vegan-tooteid enam ka kui luksuskaupa. Foto: Mihkel Maripuu
Põhilise müügimahtude languse põhjusena toob Raak välja klientide hinnatundlikkuse. „Üldise toidukorvi kallinemise tõttu vaatavad kliendid üha kriitilisemalt üle ka oma tarbimisharjumused. Rimis näeme, et kui 2022. aastal veel taimsete alternatiivide osas langust ei olnud, siis sel aastal märkasime müügimahtude vähenemist ka selles kaubakategoorias.“
Põhjamaade toiduinnovatsiooni ja taimetoidu sektori konverents Food Innovation Summiti esinejad leidsid, et taimetoit pole enam kaugeltki nišiteema ja et taimsetesse toodetesse investeerimine on hea ärivõimalus.
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest jätkusuutlikkuse aruandest.