Autor: Maarit Eerme • 16. veebruar 2024

Joel Volkov: ettevõtete sõnavabaduse piiramine ei tohi olla poliitiline mäng

Ainus viis, mis tagaks õiglased mängureeglid pikaks ajaks on koosregulatsioon mitte rangemad piirangud reklaamiseaduses, rääkis Turundajate Liidu juhatuse liige Joel Volkov konverentsil „Riski piiril“
loovagentuuri Tank loovjuht ja TULI juhatuse liige Joel Volkov ja Powerhouse kommunikatsioonibüroo juht Janek Mäggi
Foto: Edmond Mäll

Volkov selgitas, et reklaam ei ole asi iseenesest. „Üldiselt on levinud kokkulepe, et mingid asjad on ohtlikumad kui teised ning neid ei tohiks kergelt kättesaadav olla. Reklaamiseadus on koht selle kokkuleppe peal. Kui on hea kaup, siis hea meelega kuulutatakse seda ning reklaamiseadus tõlgib selle ühiskondliku kokkulepe reklaamikihti. Reklaam ei ole sõltumatu osa sellest, vaid on olemas ka veel kättesaadavuse kiht, sotsiaalsed kihid jne.“ Volkov jätkas, et reklaam ja turundamine on lahutamatu osa majandustegevusest, mistõttu tuleb reguleerimistuhinas alati kaaluda esmalt majanduslikke mõjusid ja alles seejärel kõiki muud. „Igasugune ettevõtete sõnavabaduse piiramine peab olema tõendatult relevantne vajadus, mitte poliitiline mäng.“

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757