Uute sõiduautode müüginumbrid püsisid juulis eelmiste kuude tasemel, aga mullusega võrreldes kerkis müük plusspoolele.

- Seitsme kuu kokkuvõttes jääb uute sõiduautode müük eelmisele aastale siiski alla.
- Foto: Andras Kralla
Eestis müüdi juulis 1854 uut sõiduautot, mis ületas eelmise aasta tulemust 1,8% võrra, kuid seitsme kuu kokkuvõttes on turg siiski 13,8% miinuses, teatas AMTEL.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti inimesed on koondunud suurematesse keskustesse, kus ei pea igapäevaseks liikumiseks kasutama sisepõlemismootoriga sõidukit, vaid piisab ka elektriautost. Kuigi elektriautot osta ja ülal pidada võimaldaks juba paljude eestlaste sissetulek, koguvad elektrilised sõidukid enim populaarsust ettevõtjate ja kõrgema sissetulekuga inimeste seas, näitab Coop Panga Liisingu statistika.
Eesti inimeste madal kindlustunne on tinginud languse käesoleva aasta automüügis, kuid teatud juhtudel ka uue auto ostu või vana väljavahetamise soovi edasilükkamine automaksu selginemise ajaks. Elke Tallinna tegevjuht Raido Rosenfeld toob välja, et enne 2025. aasta algust ei pruugi mõned mudelid enam Eestisse jõudagi.
Automüüja Topauto saavutas vaatamata segasele aastale mullu rekordkäibe, selgub majandusaasta aruandest.
Autode müük on pärast koroonaaega liikunud kasvavas tempos internetti ning sõidukeid tellitakse e-poest samamoodi nagu kodutehnikat või riideid. Kasutatud autode müüja Longo grupi müügidirektori Rainer Uukkivi sõnul on selline areng loonud uue trendi, et ka pruugitud tavaautode ostjad soovivad nüüd tellitud sõiduki saada nagu postipaki koju kätte.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.