Euroopa Liidu riikides püsis juulis uute sõiduautode müük samal tasemel möödunud aasta juulikuu tulemusega. Augustis müüdi aga EL riikides 643 637 uut sõiduautot ehk koguni 18,3% vähem kui eelmise aasta augustis. Kokku on tänavu kaheksa kuuga ostnud EL tarbijad 7,18 miljonit uut sõiduautot ehk 1,4% rohkem kui mullu samal perioodil.
Kevade lõpus ja suve algul, kui automaks polnud veel paigas, elavnes siiski uute autode müük, tunnistas mitmes segmendis tegutseva Veho juhataja Keijo Kaasik.
Kuigi ka augustis langesid sõiduautode ja tarbesõidukite müügimahud aastatagusega võrreldes, on viimasel kuul suurenenud uute sõidukite tellimuste arv. Selle põhjal ennustab Elke Tallinna tegevjuht Raido Rosenfeld kiiret kasvu automüügis aasta teises pooles.
Sel suvel SEB korraldatud uuringust selgus, et 18-29-aastaste noorte hinnangul on auto valikul peamisteks kriteeriumiteks ostuhind ja hoolduskulud. Keskkonnasäästlikkust peetakse teisejärguliseks.
Sõidukiomanikud tasuvad hooldus- ja remonditeenuste eest aina enam järelmaksuga või teisi finantsteenuseid kasutades. Uuringu andmetel hooldab valdav osa autoomanikke oma sõidukit margiesinduses, mis võimaldab järelteenindust finantseerida osa- või järelmaksetega.
Ehkki tehisintellekt jõuab meie argipäeva ning töistesse tegemistesse üha jõudsamalt, ei näe Sanitex gruppi kuuluva PROMO Food Service’i müügiprotsesside juht Eleri Lipping võimalust, et see lihast-luust inimese tegevuse täielikult endale haarab. AI saab olla küll assisteerivaks jõuks ning heaks abimeheks, kuid personaalsus ning inimlik kontakt ei kao kliendihalduse osas mitte kuskile.