Autoturul toimus tõus Lätis ja Leedus, Eesti aga tegi suure languse
Kahe kuu kokkuvõttes on Euroopa Liidu riikides antud klientidele üle 1,685 miljonit uut sõiduautot, mida on 3% vähem kui eelmise aasta samal perioodil.
Veebruaris müüdi Euroopa Liidu riikides 853 670 uut sõiduautot, mis ületas küll jaanuarikuu müüginumbri, kuid jäi 3,4% alla möödunud aasta veebruarikuu tulemusele.
2030. aastal võiks Eesti autoturg tänasest mõnevõrra erineda. Eestimaalaste autopark läheb tagasihoidlikumaks, kusjuures teevad suurima kasvu elektriautod. Autojagamise teenused sõiduvahendi omamise ees edumaad ei saavuta.
TKM Grupi juhatuse liige Raul Puusepp selgitas, et kuigi majandus on olnud languses, saab grupp lõppkokkuvõttes tulemustega ikkagi rahul olla. Erinevalt optimistlikust ennustustest, et majandus pöördub kasvule, siis Puusepp julgeb selles kahelda.
Mootorsõidukimaks võib tuua ootamatu tagajärje: Balti riikide kasutatud autode müüja Longo Groupi müügidirektor Rainer Uukkivi näeb, et lisaks selle aasta alguse järsule automüügi langusele võivad paljud autoomanikud hakata edaspidi oma sõidukeid registreerimistasu tagasisaamiseks Lätti ja Leetu müüma.
Eesti uute sõidukite turg alustas 2025. aastat ootuspäraselt rahulikult, kajastades autoturu hooajalisust ning uuest aastast kehtima hakanud automaksu mõju. Jaanuaris registreeriti 66,5% vähem uusi sõidukeid (M1 + N1 kategooriates) võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.