• 20.02.25, 12:56

2030. aasta autoturu prognoos: suurima kasvu teevad elektriautod

2030. aastal võiks Eesti autoturg tänasest mõnevõrra erineda. Eestimaalaste autopark läheb tagasihoidlikumaks, kusjuures teevad suurima kasvu elektriautod. Autojagamise teenused sõiduvahendi omamise ees edumaad ei saavuta.
2030. aasta autoturu prognoos: suurima kasvu teevad elektriautod
  • Foto: Andras Kralla
Ajal, mil automaksu tulisemad arutelud on möödumas ja turg rahulikum, saab vaadata laiema pilguga tulevikku. Kui elektriautode tulekul entusiastide eestvedamisel tekkinud huvi välja arvata, on elektrifitseeritud sõidukite populaarsus elanikkonna seas jäänud tagasihoidlikuks. Viie aasta pärast võiks jätkusuutlikumate sõidukite hulk ületada kauaoodatud 5% registrist. Teistes kütuseliikides suuremat läbimurret ette ei ole näha.

Seotud lood

Uudised
  • 05.02.25, 15:26
Autoturg langes jaanuaris üle 60 protsendi, luubi all on sooduspakkumised
Eesti uute sõidukite turg alustas 2025. aastat ootuspäraselt rahulikult, kajastades autoturu hooajalisust ning uuest aastast kehtima hakanud automaksu mõju. Jaanuaris registreeriti 66,5% vähem uusi sõidukeid (M1 + N1 kategooriates) võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Uudised
  • 28.01.25, 10:58
Automüüjad ennustavad turu elavnemist kevadeks
Kui uudistest võib jääda mulje, et auto tuli kindlasti ära osta 2024. aastal, siis tegelikkuses on sellel aastal võimalused paremad ja ka hinnad pole eest ära liikunud.
Uudised
  • 03.02.25, 10:41
Autode registreerimistasu tagastamine võib käivitada sõidukite väljarände laine
Mootorsõidukimaks võib tuua ootamatu tagajärje: Balti riikide kasutatud autode müüja Longo Groupi müügidirektor Rainer Uukkivi näeb, et lisaks selle aasta alguse järsule automüügi langusele võivad paljud autoomanikud hakata edaspidi oma sõidukeid registreerimistasu tagasisaamiseks Lätti ja Leetu müüma.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele