Uuring: kolmandik eestlastest kasutab ostlemiseks tehisintellekti
Eesti inimeste seas on tehisintellekti kasutamine ostlemisel aastaga pea poole võrra kasvanud, selgus finantstehnoloogiaplatvormi Adyeni 2025. aasta kaubandusuuringu põhjal.
Kõige aktiivsemad AI kasutajad on 16-27-aastased noored, kuid kõige kiiremini kasvab tehisaru kasutamine vanemaealiste seas – 60-78-aastaste inimeste tehisaru kasutamine on mullusega võrreldes kerkinud 64%.
Eesti mööblimüüjate sektoris on välja joonistunud kaks selget suunda: osa ettevõtteid kasvatab jõuliselt käivet, samas kui teised seisavad silmitsi järsu langusega, selgus mööblitootjate- ja müüjate kvartaliraportist.
Aasta esimese nelja kuuga on Maxima saanud tarnijatelt kokku 134 hinnatõusu taotlust, mis puudutavad ligi 1000 toodet. Kui jaanuaris-veebruaris esitati 84 taotlust enam kui 600 tootele, siis märtsis ja aprillis lisandus veel 50 taotlust ligi 400 tootele. Viimaste kuude hinnatõusutaotluste keskmine ulatus on 15%, jäädes vahemikku 3% kuni 62%.
Kliendikaardid on muutunud püsikliendiprogrammide lahutamatuks osaks, kuid traditsioonilised plastkaardid kipuvad kaduma või koju ununema. Ka mobiilirakenduste vahel pendeldamine ei ole alati mugav, lisaks võib internetiühenduse puudumine jätta soodustused saamata. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco värske lahendus viib kliendikaardi uuele tasemele – see salvestatakse sarnaselt lennupileti või pangakaardiga otse nutitelefoni rahakotti ehk Walletisse.