Iga päev visatakse Eesti kauplustes ära toite, mis on söödavad, kuid mille kõlblikkusaeg hakkab läbi saama või mille välimus ei vasta enam täiuslikele standarditele. 2024. aastal päästeti ResQ platvormi kaudu üksnes Selveri poodides 40+ tonni toitu.
Kui
Selver alustas 2023. aasta veebruaris
ResQ Club platvormiga koostööd vaid kahe Tallinna kauplusega, siis tänaseks kasutab äppi juba ligi 20 Selveri poodi üle Eesti.
Selveri pakkumised ResQ äppis on leitavad Tallinnas, Tartus, Pärnus, Sakus ja Keilas, kusjuures kõige aktiivsemad kauplused on Tondi, Kurna ja T1 Selver.
Selle aasta aprilli andmed on muljetavaldavad: ühe kuuga päästeti üle 3200 kilogrammi kaupa, kogu 2024. aastal kokku aga 40 848 kg toitu. Kasv võrreldes eelmise aastaga on 146%.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Täpne päästetud toidukogus võib kuude lõikes varieeruda, kuid on selge, et koostöö ResQ Clubi platvormiga aitab iga kuu sadu kilo toitu uuesti ringlusesse suunata," selgitab Selveri kvaliteedijuht Margot Paavel.
Mida pakub mõneeurone toidukott?
Selveri toidukotid sisaldavad keskmiselt kuni viis toodet ning valik on märkimisväärselt mitmekesine. Platvormil leidub nii kategooriapõhiseid toidukotte kui ka üksiktooteid.
Populaarsemad kategooriad hõlmavad pirukate kotte, leiva-saiatoodete komplekte, lihatoodete, kalatoodete, piimatoodete, šokolaadide, küpsiste, snäkkide, õlide, kastmete, kohvi-tee, valmistoitude, koogivalmistamise ja vegan kotte.
Eriti populaarne on Selveri Pagari valik: erinevad saiad, kuklid ja pirukad, mis ostetakse sageli juba mõne tunniga pärast äppi lisamist. Lisaks leidub valikus sageli ka pika säilimisajaga tooteid nagu krõpsud, kommid ja šokolaad, kuid pakutakse ka "kõlblik kuni" ehk kiiresti riknevaid tooteid nagu erinevad lihad ja juustud.
"Enamus tooteid ostetakse ära samal päeval," kinnitab Selveri e-kaubandusjuht Irina Kaganskaja. "Kõige aktiivsemad on hommikutunnid, mil valik on kõige mitmekesisem, ning lõuna- ja õhtuaeg pärast tööpäeva lõppu."
Ärimudel, mis töötab kõigi kasuks
ResQ Club pole lihtsalt heategevus – see on nutikas ärimudel. Kauplused saavad tulu toodete eest, mis muidu läheksid raisku ja tekitaksid utiliseerimiskulusid. Kliendid saavad kvaliteetseid tooteid märkimisväärselt soodsamalt. Keskkond võidab, sest väheneb toiduraiskamine.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Lisaks keskkonnahoiule aitab see lahendus vähendada äraviskamisega seotud kulusid ning hoida kokku ressursse," selgitab Paavel. "Samal ajal tugevdab see ettevõtte mainet vastutustundliku ja keskkonnateadliku jaekaubandusettevõttena."
Teenuse kasutamine toetab ka Selveri põhiväärtusi – hoolivust, nutikust ja efektiivsust – ning pakub tarbijatele võimalust teha teadlikumaid, säästlikumaid ja keskkonnasõbralikumaid valikuid.
Toimumas on harjumuste muutus
ResQ Club Eesti turunduse kasvujuht Anett Kislov näeb, et eestlaste suhtumine toiduraiskamisse muutub kiiresti: "Huvi on olnud suur ja ResQ kontseptsioon meeldib inimestele väga – nad saavad ligikaudu 50% soodsamaid tooteid, avastavad uusi kohti ning samal ajal annavad oma panuse looduse hoidmiseks."
Siiski tunnistab ta, et kõik ettevõtted pole veel harjunud mõttega müüa "mittetäiuslikke" tooteid: "Mõnes kohas nähakse ülejäägi müüki endiselt kui delikaatset või maineprobleemina tajutavat teemat," ütleb Kislov.
Väikesed sammud, suur mõju
ResQ äpi kasutamine on märkimisväärselt lihtne: laadi äpp alla ja leia pakkumised, vali tooted ja maksa äpis.
Tänaseks on ResQ platvormil Eestis ligi 100 partnerit, peamiselt Tallinnas, Tartus, Keilas ja Pärnus. Selver on üks edukamaid koostööpartnereid, mille taga on nii õige hinnastrateegia kui ka töötajate positiivne suhtumine.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Soovime tänada kõiki koostööpartnereid ja kliente, kes on koos meiega aidanud vähendada toidu raiskamist," ütleb Kislov. "Väikeste sammude mõju on tegelikult suur."
40+ tonni päästetud toitu aastas näitab suunda, kuhu kaasaegne kaubandus liigub. Kui rohkem ettevõtteid hakkab nägema müümata jäänud toidus võimalusi, võib tulemus olla muljetavaldav – nii keskkonna kui ka rahakoti seisukohalt.
ResQ Club on mobiiliäpp, mis ühendab keskkonnasõbralikud ettevõtted nutikate tarbijatega. Platvormi asutati 2015. aastal eesmärgiga vähendada toiduraiskamist ja anda müümata jäänud toodetele teine võimalus.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!