• 28.10.25, 11:02

Kuidas vananev ühiskond ja üksildus muudavad ostlemist?

Olulisemad trendid, mis jaemüüki lähiaastatel kujundavad, on vananevad ühiskonnad ja kasvav üksildus, kahanevad leibkonnad ja väiksemad elamispinnad, sotsiaalne kihistumine, keskklassi jõukuse vähenemine, muutused transpordis, tuleviku ebakindlus ja stabiilsuse otsing ning väärtushinnangute muutumine. Kõik need arengud muudavad põhjalikult seda, kuidas inimesed ostavad ja elavad.

Kokkuvõtet koostab tehisarusüsteem, mitte inimene. Tehisaru võib teha vigu, seepärast soovitame alati tutvuda originaaltekstidega, millele on vastuse juures viidatud. Äripäeva toimetus ei kontrolli tehisaru antavaid vastuseid, kuid võib neid vaadata hiljem, et teenust arendada. Ootame kasutajate tagasisidet aadressil [email protected].

Retail Cities konsultant ja World Retail Congressi Saksamaa saadik Boris Planer
  • Retail Cities konsultant ja World Retail Congressi Saksamaa saadik Boris Planer
  • Foto: Raul Mee
Kõige suurema väljakutse traditsioonilisele „asjade müümise“ jaemudelile toovad kaasa ühiskonna vananemine ja digipööre. Jaemüüjad ja brändid peavad olema senisest palju kiiremini kohanevad, paindlikumad ja andmepõhisemad, et tarbijate ootustele vastu tulla ja trende õigel ajal ära tunda.

Seotud lood

Uudised
  • 27.10.25, 07:00
Apollo seab sihi Soome vallutamisele: 20 restorani 2027. aasta lõpuks
Apollo on samm-sammult laienenud Soome turule – turule, mida peetakse Eesti ettevõtjate jaoks keeruliseks. Edu võti on õige asukoht, tugev meeskond ja valmisolek turgu tõsiselt tundma õppida, ütles Apollo Grupi juht Toomas Tiivel Kaubanduse Aastakongressil.
Uudised
  • 24.10.25, 14:34
Heinar Põldma laienemisest Poola turule: notar hoiatas, et üks vale lause võib viia vanglasse
Põldma Kaubanduse asutaja ja tegevjuht Heinar Põldma rääkis Kaubanduse Aastakongressil, kuidas väikesest Nõmme teksapoest kasvas 30 aastaga rahvusvaheline rõivakett, mille poed asuvad täna Baltikumi pealinnades ja ka Poolas. Tema sõnul on edu taga julgus minna sinna, kus teised veel ei ole ja oskus näha võimalusi seal, kus algul paistavad vaid takistused.
  • ST
Sisuturundus
  • 03.11.25, 09:00
Efektiivne tarne, lihtne ärikasv
E-kaubanduse mahud kasvavad aasta-aastalt, sundides logistikasektorit kiiresti kohanema ning pakkuma ettevõtetele üha tõhusamaid, paindlikumaid ja jätkusuutlikumaid lahendusi. Balti riikides tegutsevatele ettevõtetele ei ole tõhus tarne enam pelgalt mugavus, vaid oluline strateegiline eelis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele