(Sisuturundus) Ametirõivas kui ettevõtte visiitkaart

Profline
Profline

Esmamulje inimesest sünnib väidetavalt esimese viie sekundi jooksul, mis tähendab, et sõnadeta suhtlemisel räägib meie eest välimus ja riietus. See tõde kehtib nii tänaval, kontserdisaalis kui ka töökohal, kuhu lisandub esmamulje kogu firmast tervikuna, kirjutab AS Profline arendusjuht ja disainer Viivi Eskla tööandja konkurentsivõime tõstmise artiklite sarja esimeses loos.

Igas firmas ja eriti teenindusettevõttes on töötajate ametiriietus üks osa mainekujundusest. Sekretärid ja teenindajad on nagu elavad visiitkaardid, sest just nemad loovad esimese kontakti kliendiga. Ametirõivaste olemasolu ja kandmine tõstavad usaldust firma vastu, sest see on üks märk sellest, et firma hoolib oma töötajatest ja selle kaudu väärtustab ka oma kliente.

Kindlasti ei soovi ükski tööandja oma töötajate isikupära alla suruda, ent ametirõivaste puhul ei saa lähtuda ainult oma isiklikest eelistustest. Ettevõtte poolt kehtestatud reglement ametirõiva kandmiseks aitab ennetada olukorda, kus tööl olles kantakse ultramini seelikut, nabapluusi või retuuse. Väljapeetud ja esteetiliselt mõjuv ametirõivas ei tohi olla esiletükkiv, kuid peab selgelt kliendi jaoks eristuma. Konservatiivse lõikega kleitidele ja kostüümidele lisatud pilkupüüdvad kaunistused, mustrid, tikandid või logod täidavad selles osas oma ülesande delikaatselt.

Milline on mugav töö tegemise rõivas?

Töö tegemiseks vajalike rõivaste loomisel on määravaks eelkõige töö iseloom. See eeldab sisutihedat koostööd rõiva kandjaga, et selgitada välja kõik spetsiifilised vajadused. Erinevate võimaluste seast parima lahenduse valimine võib aga osutuda tõeliselt peadmurdvaks ülesandeks. Siin tulebki appi AS Profline, kes oma kogemustele tuginedes pakub sobivaid lahendusi kangaste, disaini ja konstruktsiooni osas. Mudelite valikul on eesmärk leida erinevaid eagruppe rahuldav tulemus ning kõik töötajad peavad tundma ennast ametirõivas mugavalt ning nägema välja ühtviisi kenad ning esinduslikud.

AS Profline tugevuseks on reaalselt korduvalt kontrollitud istuvusega ameti- ja  vormirõiva mudelite andmebaas nii klassikaliste kontorirõivaste kui ka militaarrõivaste valdkonnas. Iga klient lisab sellele oma soovid ja unistused ning tulemuseks on ainult neile toodetud omanäoline ametirõivas. Konstruktiivne tagasiside klientidelt on võimaldanud sammhaaval täiustada toodete baaskonstruktsioone ning leida igasse konkreetsesse töökeskkonda sobivad disainilahendused. Lisaks annab mitmes kasvugrupis rõivaste tootmine oluliselt parema lõpptulemuse ning ei pea kartma, et pikka kasvu inimesel jäävad püksisääred või jaki varrukad lühikeseks.

Ametirõivaste paindlik järelteenindus on lahutamatu osa toote elutsüklis. Alati jääb võimalus, et kõigest eelnevast hoolimata tekib vajadus väikeste personaalsete muudatuste järele. Järelteenindus lahendab selle probleemi: näiteks püksid pikemaks/lühemaks, seelikud veidi kitsamaks jne. Igas kollektiivis toimub loomulik personali liikumine, mis paneb tööandjad tihti raskesse olukorda – kuidas saada kiiresti uuele töötajale vormrõivas? AS Profline hoolitseb selle eest, et kasutatavad kangad on jätkusuutlikud ning puuduolevad või kahjustada saanud rõivad valmistatakse võimalikult väikese ajakuluga.

Nõuded ametirõivastele

Nii nagu igal elukutsel on omad reeglid, on nii ka ametirõivastel. Rolli hakkavad mängima võrreldes moerõivaga sootuks erinevad tegurid. Üheks määravamaks on töötamise aeg, mille jooksul ametirõivast kantakse. Sageli on see harjumuspärasest 8-tunnisest tööpäevast pikem ning sellest seisukohast lähtudes esitab see kangastele ja mudeli konstruktsioonile väga kõrged nõudmised. Kangad peavad vastu pidama intensiivsele kandmisele, sagedasele pesule või keemilisele puhastusele ja kuumtöötlusele ning säilitama kõige selle juures korrektse vormi ja väljanägemise. Teisest küljest peab kangas olema meeldiva tundega ja moodsa välimusega, hingav ning vähese kortsuvusega. Selliste esimesel pilgul vastandlike nõudmiste juures õige valiku tegemine ei ole kergete killast.

Mudeli konstruktsioon peab toetama kanga valikut ja vastupidi ning üks ei saa toimida teiseta. Samas ei saa mööda vaadata ka moetrendidest, mis ikka ja jälle ametirõivast kujundama kipuvad. Vastasseis tundub olevat igavene – kas ilus või funktsionaalne? AS Profline soovitab siinkohal kliendile toodete testimist ja proovikandmist, mis aitavad valikutes kindlust saada. Heaks näiteks on juba mitmeid aastaid toimiv koostöö SEB Panga klienditeenindajate rõivaste arendamisel ja tootmisel. Perfektse lõpptulemuse tagab põhjalik eeltöö.

Tänane tugevalt moetrendidest mõjutatud ametirõivas on viinud mitmete ühisprojektideni nimekate moeloojatega väljaspool Profline ASi. Näiteks koostöö disainer Tiina Talumehega on lisanud oma olemuselt üsna konservatiivsele ametirõivale rohkelt naiselikkust, värskust ja värvi. Palju positiivset tagasisidet on andnud ka Eesti Kunstiakadeemiaga koostöös valminud Elroni klienditeenindajate ja rongijuhtide ametirõivad.

Väikesest ideest või uitmõttest arendada oma ettevõttele ühine ametrirõivas võib kasvada välja üllatavalt edukas ja pikaajaline koostöö. Ei ole määrav, kui suur või väike on ettevõte, Profline’s olete alati oodatud!

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara