3. aprill 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas tõstab kaasaegne valgustus kaupluse müüki ja vähendab kulusid?

Ledshopi projekteeritud LED-valgustus kasutusel Coop kaupluses
Foto: Ledshop
Tänaseks on iseenesest mõistetav, et hästi lahendatud kaupluse sisekujundus mängib ostuprotsessis olulist rolli. Läbimõeldud asendiplaan viib kliendid täpselt sinna kuhu soovitud ja kujundab ostukogemust. Kaupluse sisustuse viiendas artiklis saab vastused aga järgmistele küsimustele – kuidas kasutada ära tarbija teekonda kaupluses ning toetada müüki õigesti valitud valgustusega, samas kulusid oluliselt vähendades?

Kaupluse elektriarved moodustavad igakuiselt suure osa üldkuludest. Valgustus mängib siinkohal olulist rolli. Kauplus peab olema nähtav ka siis, kui kell juba sealmaal, et uksed suletud. Nii on osa kaupluse valgustusest sisse lülitatud ööpäev läbi. Kui mõned aastad tagasi oli kaubanduses enamasti kasutusel möödunud sajandil laialt levima hakanud gaaslahendusega ja hõõgniit valgustid, siis täna on järjest rohkem ettevõtete juhte näinud LED-valgustite potentsiaali.

Keskmise energiakulu võrdlus eri valgustite tüüpidel
Foto: Ledshop

Siiani on peamine põhjus LED-valgustuse kasutusele võtmiseks olnud just elektrikulude oluline vähenemine. Kui võrrelda luminoorvalgustuse tarbimist tänapäevaste LED-tehnoloogial põhinevate valguslahendustega, on näha enam kui kahekordset energiakulu vahet. Hõõglampidega on käärid aga veelgi suuremad ning moodsad lahendused võivad pakkuda mõnel juhul isegi kuni kümnekordset kokkuhoidu.

LED-tehnoloogia on tegelikult palju rohkem kui väiksem elektriarve

Energiasääst ei ole ainuke põhjus, mis paneb aina enam ja enam kaubandusettevõtteid uue tehnoloogia poole vaatama. Tänapäevased LED-valgustid loovad enneolematud võimalused kaubanduses paremini toimivate lahenduse projekteerimiseks.

Sarnaselt hästi läbimõeldud põrandaplaanile ja sisekujundusele toovad suunatavad ning reguleeritavad valgustid kaupluses esile olulise, näidates kliendile ette teekonna, mida võiks valida. See pikendab kaupluses veedetud aega, tõstes samas ostukorvi maksumust. Modulaarne ja paindlik kinnituslahendus sobib iga interjööriga, nii suurtesse kaubahallidesse kui ka väikestesse butiikidesse, kohandudes vastavalt vajadusele.

Tooted tunduvad atraktiivsemad, keskkond on meeldivam

Kõrge värviedastusindeksiga LED-valgustus muudab tooted riiulil erksaks ja toidukaubad isuäratavaks. Samuti puudub liiteseadmetest tulenev värelus, silmad ei väsi ning klientidel on mugavam kaupluses rohkem aega veeta. Kõik see mõjutab kui palju või milliseid tooteid klient valib. Kuna enamik ostuotsused tehakse kaupluses kohapeal, võib keskmise müügi suurus oluliselt tõusta.

Vasakul kasutatud värviedastusindeksit CRI90, paremal lisaks kasutusel ka Pure White tehnoloogia, mis toob värvid puhtamalt ja teravamalt esile.
Foto: Ledshop

Samuti pakub LED-tehnoloogia võimalusi lihtsalt planeerida valgustemperatuuri vastavalt poe disainile ja tootesortimendile. Vajadusel on võimalik tekitada juurde näiliselt rohkem ruumi, samas soovi korral tõsta ruumi hubasust.

Vajadustega kohandatav ja ajas kergelt muudetav

Kuna kaubanduskeskkond võib olla vastavalt vajadusele sageli muutuv, tootestende liigutatakse, hooajad muutuvad ja esile peavad tulema uued väljapanekud, on oluline, et valguslahendus oleks samuti kergesti kohandatav. Siin mängivad tähtsat rolli valgustuse kinnitused ning asukoha muutmise keerukus. Kaasaegsed LED-valgustid on loodud selliseid olukordi silmas pidades. Lihtsasti kohandatavate siinide või modulaarsete lahenduste puhul saab kokku hoida nii aega kui ka raha. Samuti on kergesti võimalik luua erilahendusi, mis just konkreetse asendiplaaniga kokku lähevad.

Valgustust planeerides on oluline silmas pidada sihtgruppi

Luues toimivat valguslahendust, peab kindlasti meeles pidama seda, mida müüakse ja kellele müüakse. Suure kaubanduskeskuse valgustus erineb väiksest veinipoest sama palju kui viimane erineb riidekauplusest. Luues supermarketis avaraid õhurikkaid ruume, tekitab see tunde vabalt liikuda. Üldvalgustus peaks olema rohkem hajutatud, mitte riiulite vahesid üleliia esile tooma ja fookus peaks jääma toodetele. Silmas peab pidama ka riiulite alumist kolmandikku, mis võib tihtipeale jääda tähelepanuta. Õige valgustuse korral on tõenäosus toodete märkamisel ning ostu sooritamisel oluliselt suurem. Samuti tõstab selline valgustuslahendus poes mugavamalt liikumise tunnet, mis omakorda tähendab taas kaupluses pikemalt veedetud aega.

Kui tegu on näiteks veinibutiigiga peaks üldine olustik olema kindlasti hubasem ja valgustemperatuurid soojemad. Puudub vajadus tekitada suuri avaraid pindasid, milles ka käruga liikumine tunduks mugav. Peamine rõhk peaks siinkohal asetsema kindlasti toodetel, kuna sihtgrupp on enamasti teadlikum ja toodete valik on tihti see, mis kliendid poodi on kohale toonud. Hubasem olustik loob koduse tunde, kandes positiivsed mälestused ning emotsioonid edasi ka ostuprotsessile. Sellisel juhul mängib just tekkinud emotsioon suurt rolli kaupluses viibitud aja pikkusel.

Rõivakaupluse puhul tuleb lisaks kaupluse valgustusele silmas pidada ka riiete proovimise kogemust. Kui väljapanekute ja müügisaali puhul tuleb hoolitseda selle eest, et tekiks piisavalt ruumi ning tooted tuleksid välja parimal võimalikul moel, siis riiete ostul tehakse ostuotsus just proovikabiinis. See on koht, mis on kahjuks paljudes täna kasutusel olevates lahendustes kahe silma vahele jääud. Hästi planeeritud valgustus ei tekita riideid proovides inetuid varje, sobiv valgussoojus paneb inimese tundma ilusa ja enesekindlana, võimaldab valitud esemeid kujutada ette soovitud sündmusel ning selle tulemusena suurendab positiivse ostuotsuse tõenäosust kordades.

Valgustid, mis täidavad tänapäevase kaubanduse vajadused

Kõiki eelpool välja toodud aspekte silmas pidades on valgustuse puhul väga oluline leida lahendus, mis sobiks kaupluse olemusega ja kataks kõik vajadused parimaks kliendikogemuseks. Üheks laiemate võimalustega valikuks on näiteks Coreshine tootesari, mille ametlik esindaja on Eestis Ledshop OÜ. Ka ise LED-valgustite tootmisega tegelev ettevõte ongi spetsialiseerunud just ärikliendi vajaduste täitmisele.

Tänu individuaalsele lähenemisele on ettevõte sooritanud mitmeid erineva keerukusega projekte, alates väikestest kauplustest, keerukatest erilahendustest kuni karmide nõuetega suurtööstusteni välja. Kuna kõik tööd põhinevad valgusarvutuste tulemustel, suudab Ledshop kindlustada paberil saadud tulemuse ka 100% reaalses elus.

Lisaks erinevate lahenduste loomisele tegeleb Ledshop igapäevaselt ka projektijuhtimisega, omades täielikku kompetentsi osalemaks projektides alates planeerimise hetkest kuni lõpliku valmimiseni. Suurim pluss ongi seejuures võimekus võtta arvesse klientide kõiki vajadusi, alates valgusvihu nurgast, võimsusest kuni valgustemperatuurini välja.

Tutvu Coreshine tootesarja lahendustega lähemalt aadressil ledshop.ee/coreshine-valgustid.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757