Josing: loodetavasti jõuab hinnatõus tänavu nulli

Sel aastal on lootust, et hinnatõus jõuab
nulli, langust ootaks oluliste ja igapäevaste toidukaupade jaehindades, ütles
konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing.

"Võib arvata, et langus jätkub ja jõuame nullmäärani veel sel aastal. Kas just miinusesse, aga nulli ikka jõuame," vastas Josing küsimusele, kas on lootust, et hinnatõusu pidurdumine jätkub sarnaselt aasta esimesele kolmele kuule ka edaspidi.

Olukorda peab konjunktuuriinstituudi direktor positiivseks just tarbijale, kuna see lihtsustab vähenenud sissetulekute ja kasvava töötutearmee valguses inimeste toimetulekut. "Ootaks, et tarbijatele oluliste gruppide hinnad, näiteks toidukaupade jaehinnad langeks," rõhutas Josing.

Osade gruppide lõikes on jaehinna muutus olnud tema sõnul väga minimaalne. "Tegemist on strateegiliselt oluliste gruppidega nagu leib, sai, teatud piimatooted," lisas ta.

Kas vaid kaheprotsendiline hindade tõus tõstab tarbija kindlustunnet? "Annab lootust, et kindlustunne rohkem ei vähene nii kiiresti," nentis Josing. Tarbijad ootavad aasta lõikes praegu deflatsiooni ehk et järgmise 12 kuu jooksul hinnad alaneksid 0,8%, selgitas ta. Praegu lükkavad tarbijad oma oste edasi ja ootavad püsikaupade hindade langemist veelgi, ütles Josing.

Tarbijahinnaindeksi muutus oli märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes 2,0%, teatas statistikaamet. See on madalaim tase alates Eesti liitumisest Euroopa Liiduga. Märtsis olid kaubad kokku eelmise aasta märtsiga võrreldes 0,3% odavamad, sealhulgas olid toidukaubad 5,0% kallimad ja tööstuskaubad 4,7% odavamad.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara