Koda: odav piim suurendab põllumehe kahjumit

Suhtume suure ettevaatlikkusega Prisma
väitesse, et kilepiima soodne hind on aidanud suurendada 25% kilepiima
müügikäivet ja sellest tulenevalt aidanud ka tootjatel suuremat kogust müüa,
ütles Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus.

Kauplusekettide kilepiima hinnasõda hävitab Eesti piimandussektorit, teatas koda. "Prisma poes oli odavaim kilepiim täna müügis 3,70 krooniga. Vaatamata sellele, et tööstuste väljamüügihind on mõnevõrra kõrgem jaehinnast, on tööstuste väljamüügihind täna ikkagi nii madalal tasemel, et see ei võimalda põllumeestele tootmiskulusid katvat hinda maksta," sõnas Sõrmus.

Ta lisas, et Prisma odava kilepiima käibekasv on tõenäoliselt tulnud teiste kaubanduskettide müüginumbrite arvelt. "Kilepiima müügikäibe suurenemine on samal ajal vähendanud ka tetrapakkides piima müüginumbreid. Seega ei saa väita, et kilepiima suurem müük aitaks piima rohkem realiseerida."

Sõrmuse sõnul küsitakse täna tarbijalt piima eest lihtsalt põhjendamatult odavat hinda, mis omakorda vähendab piimasektori tulusid ja suurendab kahjumit. Kuigi loodame, et tarbijad ei lähtu ostuotsuse tegemisel pelgalt madalast hinnast, on siiski igati loogiline väga odava, kuid kvaliteetse toote eelistamine. Kauplusekettidelt ootaksime vastutustundlikumat käitumist.

"Arvestades asjaolu, et põllumeeste poolt toodetud iga liiter piima toodab üle ühe krooni kahjumit, ei aitaks tänase kilepiima hinna juures saavutatud käibekasv põllumehi mitte kriisist välja, vaid suurendaks kahjumit veelgi," ütles ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara