Uute autode müük Euroopas kukkus 1995. aasta tasemele

Uute autode müük Euroopas on tegemas ränka vähikäiku: mulluste müüginumbritega samal tasemel oldi viimast korda 1995. aastal, edastab autotootjaid ühendav assotsiatsioon ACEA.

Eurooplased ostsid eelmisel aastal 11,7 miljonit uut autot. Automüük vähenes aastaga 8,2 protsenti, olles nii viimase 19 aasta halvim tulemus. Halvem oli olukord 1993. aastal, kui läbimüügid langesid 16,9 protsenti.

Siiski said mõningad turud nautida ka tõusunumbreid. Nii kasvas Suurbritannias uute autode müük 5,3 protsenti, kahe miljoni autoni, kirjutab auto24.ee.

Teistel Euroopa turgudel nagu Saksamaa (3,1 mln autot), Prantsusmaa (1,9 mln autot) ja Itaalia (1,4 mln autot) langesid läbimüügid vastavalt 2,9, 13,9 ja 19,9 protsenti.

Suurim juurdekasv oli aga Ungaris, seal müüdi aastaga 53 059 autot ehk 17,6 protsenti rohkem kui aasta tagasi.

Suurim kukkuja oli oodatult Kreeka: 40,1 protsenti, müük 58 482 autot.

Eestis müüdi ACEA andmetel eelmisel aastal 17 262 sõiduautot, 2011. aastal aga 15 350 autot ehk juurdekasv oli 12,5 protsenti.

Maailma sõiduautomüük kasvas mullu umbes neli protsenti, mis väljendus 68 miljonis müüdud uues autos.

Selleks aastaks ennustab Saksa Autotööstuse Liit (VDA) Euroopa Liidu osas kerge languse jätkumist, mis aasta lõpptulemuses peaks olema umbes 3% piires.

Maailma mastaabis jätkub VDA ennustusel tõus ning autotootjad loodavad müüa üle 70 miljoni uue sõiduauto.

Osale arutelus

  • Indrek Kald

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara