Maxima juht: saame suurimaks müüjaks

Online-intervjuus selgus, et Maxima Eesti tegevjuht Vaidotas Pacesa sõnul haarab ettevõte lähiaastail jaekaubanduse turul liidri positsiooni.

Kolmapäeval, 20. märtsil kell 11.00 - 12.30 vastas lugejate küsimustele Maxima Eesti tegevjuht Vaidotas Pacesa.

Mida arvab ta eestlaste eesti keele oskusest, millal laieneb kett jõuliselt ka pealinnast väljaspool ning miks ketti müüki pürgija ei saa otsustajatega otse rääkida, seda loe juba altpoolt.

Veebruari lõpus alustati kampaaniaga, kus lubatakse tarbijale kampaaniatoodete hinnavahe kinni maksta, kui klient leiab samal perioodil teisest kauplusest sama toote soodsama hinnaga.

Veebruaris avas Maxima kulinaaria- ja kondiitritsehhi, kuhu investeeriti 450 000 eurot ning annab tööd 60 inimesele.

2012. aastal kasvas Maxima Eesti käive 15,4% 336 miljoni euroni. Avades eelmisel aastal  seitse uut kauplust ning lõi 700 uut töökohta. Maxima turuosa oli hinnanguliselt 16%.

Küsimused võib esitada eesti keeles. Vaidotas vastab inglise keeles, kuid need tõlgitakse eesti keelde.

VASTATUD KÜSIMUSED
 
Miks on Maxima süsteemis nii suur kaadrivoolavus?

Kaadrivoolavus on iseloomulik jaekaubandussektoris nii kogu maailmas kui Eestis. Maxima ei erine siin oluliselt teistest suurematest jaekettidest. Tuleb märkida, et loome kaubandusturul küllaltki palju uusi töökohti ja kogemustega töötajaid kipub Eestis nappima, siis tuleb meil inimesi kaubandustööks ise ettevalmistada. Seetõttu tuleb ka ette, et kõigile see amet ei sobi. Samas aga rõõmustab see, et kaadrivoolavus on aasta-aastalt vähenenud. Et see trend jätkuks, arendame pidevalt edasi oma motivatsioonisüsteemi, et tagada omale kogemustega efektiivne meeskond. Nii on meil muu hulgas välja töötatud rahaline boonussüsteem klientide kiitva tagasiside korral, tasuta toitlustus teenindavale personalile ning preemiad töötajatele, kelle lastel on koolis head õpitulemused. Usun, et need ja paljud teised algatused aitavad meil tagada motiveeritud ja kogenud töötajaskonna. Pean ka lisama, et mind rõõmustab, et saan töötada koos paljude kolleegidega, kes on ettevõttes juba ligi kümmekond aastat ehk sellest ajast kui Maxima Eestisse laienemist alustas.

Kas Maxima kavatseb Põhja-Tallinnasse ehitada ka suurema poe (Maxima XX)?

Põhja-Tallinnas on meil praegu Maxima X kodupood aadressil Kopli 35b. Kuna antud kauplus toimib hästi ja ostjaid jätkub, siis otsime aktiivselt võimalusi avada selles linnaosas veel kauplusi. Loodan väga, et lühiaastatel on meil Põhja-Tallinnas kaks või enamgi suurema formaadiga kauplust.

Millal avatakse Maxima kauplus Pirital?

See on küsimus, mida tarbijad meilt kõige sagedamini küsivad, sest Pirital sisuliselt konkurents puudub ja sealsed elanikud pole sellise olukorraga rahul.

Kahjuks ei saa ma aga ikka veel ütleda, millal me Pirita kaupluse avame. Hea on see, et paljud Pirita elanikud külastavad meie kauplusi Smuuli ja Altmetsa teel.

Millisena näete Maxima turuosa Eestis 5. aasta pärast?

Meie peamiseks eesmärgiks on pakkuda oma klientidele mitmekesist, hea hinna ja kvaliteediga tootevalikut. Iga päev külastab Eestis Maxima kauplusi ca 130 000 inimest, millega jagame Eesti jaekaubandusturul 2-3 positsiooni. Nagu oleme ka varem oma plaanidest rääkinud, siis on Maximal plaan olla tulevikus Eestis suurima turuosaga jaekett nii nagu me oleme seda Leedus ning Lätis.

Kas Maximal on plaan hakata teostama Eestis oma kaupadele tsentraalset logistikat? kui jah, siis millal?

Praegu on meil küllaltki väike laokeskus Kalmistu teel. Uus, suur ning kaasaegne logistikakeskus tuleb meil Jüri lähedale, kuid mitte enne kui 2015. aastal.

Kuhu tuleb järgmine kolme X-ga kauplus ja millal?

Täna on kolme X-ga kauplus Maximal Pärnus, järgmisena kavandame Maxima XXX avamise Tallinnas Linnamäe teel. Kahjuks ei tee me seda veel sel aastal. Jääb üle loota, et kõikide ehituseks vajalike dokumentide kooskõlastamine lõppeb siiski lähikuudel ja avamine toimub järgmisel aastal.

Millised on Maxima Eesti suurimad probleemkohad?

Ma olen oma Maxima karjääri jooksul töötanud pea kõikides riikides, kus kontsern tegutseb, kuid vaid Eestis olen kokku puutunud sellise nähtusega nagu keeleprobleem. Seda me ei oodanud, et niivõrd paljud inimesed Eestis ei oska eesti keelt. Tuleb tunnistada, et Maxima juhtkond ei teadvustanud endale seda probleemi õigeaegselt. Ehkki antud probleemi pole kerge lahendada, tegeleme sellega tõsiselt ja loodan, et juba on ka esimesi tulemusi näha.

Millised on Maxima tuleviku plaanid personalipoliitikas? Kas on lootust, et Maxima lihttööline ei ole pelgalt alluv, vaid üks oluline osa Maximast?

Nii Maximas kui kogu jaekaubanduses, kus kõik turuosalised agaralt häid töötajaid otsivad, on iga inimene oluline. Pingutame üha rohkem, et tagada motiveeritud ja kogemustega töötajaskond igal tasandil. Lisaks on meil mitmete konkurentide ees ka väga oluline trump, sest tempokas laienemine annab meie töötajatele reaalse võimaluse teha kiiresti ettevõttesisest karjääri, tänu millele saavad müüjatest vahetusevanemad või operaatorid ja ostujuhtid ning vahetusevanematest omakorda kaupluse juhatajad või piirkonnajuhid. Palju sõltub muidugi inimesest enesest.

Kui palju on Maximal hetkel probleeme seoses toiduhügieeninõuetega? Hiljuti tuli teade näiteks apelsinidesse jõudnud ussidest...  - How many problems does Maxima have at present with food hygiene requirements? For instance, recently there were news about worms in oranges…

Peame rangelt kinni kõikidest toiduainete tarne, säilitamise ja väljapanekule kehtestatud nõuetest. Teeme kvaliteedi tagamiseks regulaarset kontrolli ning võtame probleemide ilmnemisel koheselt ühendust tarnijate ja tootjatega. Apelsini viitele selgituseks, et müüsime viidatud nädalal oma kaubandusketis suures koguses apelsine ning peale selle ühe viite ei ole meieni laekunud ühtegi kliendi kaebust ega etteheidet kvaliteedi kohta. Soovitame alati koheselt sarnaste juhtumite korral ühendust võtta meie klienditeenindusega, et saaksime probleemile kiiresti reageerida.

1. Miks on Maximas tavaks, et kuigi töövestluse käigus lepitakse tulevase töötajaga palganumber kokku, kuid töölepingusse ametliku numbrina kirjutatakse miinimumpalk. Kokkulepitud palk jääb suusõnaliseks lubaduseks mille tulemusel puudub töötajal palgapäeval garantii, et Maxima oma lubadustest kinni peab. Sellist miinimumpalga lahendust rakendatakse Eesti Maximas nii kontoritöötajate kui poodide personali töölepingutes. Isiklikule kogemusele tuginedes väideti Teie personaliosakonnas, et selline töölepingute sõlmimise poliitika on kehtestatud Leedus asuvate omanike poolt ja ühtegi erandit selles osas ühelegi töötajale ei tehta. Miks on ettevõtte omanikud sellise miinimumpalgaga töölepingute poliitika kehtestanud? Kas selline miinimumpalgaga töölepingute poliitika kehtib ka Läti ja Leedu Maxima harudes või on selline loominguline töötajate õigustele lähenemine omane ainult Eestile? 2. Kuidas kommenteerite meedias levinud töötajate esindajate väidet, et Maxima on äärmuslik ettevõte ning on toonud Eestisse võõra ja sobimatu töökultuuri?

Maxima töötajate töötasu koosneb põhipalgast ja mitmetasandilisest preemiasüsteemist. Miinimumpalka ei teeni Maximas ükski täistöökohaga töötaja. Inimesi tuleb sellises nõudlikus ametis nagu kauplusetöötaja hoida ja motiveerida. Selleks pakume töötajatele erinevaid motiveerivaid projekte. Müüjad teenivad olulise palgalisa sõltuvalt oma töö tulemuslikusest. Näiteks kassiire premeeritakse kiiruse eest, lisaks kasutab Maxima tagasisideaparaate, millega iga klient võib hinnata teenindust ja läbi selle premeerida töötajat seal hulgas rahaliselt. Ettevõte premeerib näietks stipendiumiga töötajate hea õppedukusega koolilapsi jne. Preemiat makstakse ka uute töötajate leidmise eest. Maxima töötasu on täiesti konkurentsivõimeline ja ei jää ühelegi konkurendile alla, sest olla aastaid üks suurimaid uute töökohtade loojaid Eestis, oleks mistahes ärivaldkonnas teisiti võimatu. Maxima jaekaubanduskett tegutseb mitmetes riikides ning teatud juhtimispõhimõtted on sarnased kõikides Balti riikides ning mujalgi, samuti lähtume igal pool nii kohalikust seadusandlusest, tööturuolukorrast kui tavadest.

2. Ei ole selliseid väiteid kuulnud. Nagu eelpool ütlesin, siis Maxima töökorraldus ja –kultuur lähtub Eesti seadusandlusest, tööturu olukorrast ning tavadest, see ei erine kuigivõrd teistest Eesti jaekaubandusettevõtetest. Mul on hea meel, et Maxima on üks suurimaid töökohtade loojaid Eestis ja me mõistame milline vastutus sellega kaasneb. Teeme kõik, et inimesed meile tööle kandideeriksid, sest ka lähiaastatel on meil kavas kiires tempos laieneda, samuti teeme kõik, et oma töötajaid hoida.

Miks Maxima tahab poodide kinnisvara omada? Kas tootlus äritegevusest ei ole mitte suurem kui kulu üürimisele?

Pigem ei tahaks me kinnisvara omada vaid tegeleda oma põhitegevusega, milleks on jaekaubandus. Paraku tuleb lähtuda kaubanduspindade rentimisel või ehitamisel, sellest mis on antud hetkel ja kohas majanduslikult mõtekam. Kui on odavam rentida, siis rendima, kui ei siis otsime võimaluse ehitada kauplus ise. Rendihinnad, ja seda eriti Tallinnas, on pahatihti niivõrd kõrged, et ei võimalda toidukauplustel ilma hindu oluliselt tõstmata kuidagi kasumlikult toimida. Igal juhul oleme huvitatud kõikidest ettepanekutest, kus pakutakse müügipindu rendile või müügiks.

Eestis on kaubanduspinda 300+ m2 iga 1000 inimese kohta. Nii Rimi, Prisma kui ka Maxima on kõik öelnud, et on plaane laieneda. Kolm tugevat ketti, veel tugevamate emaettevõtetega. Kuhu see laienemine lõpuks viib kui ostujõudu pole?

Sellist konkurentsi nagu Eestis pole tõepoolest ei meie lõuna- ega põhjanaabritel. Eestis on näiteks kaupluste müügipinda enam kui poolteist korda elanikku kohta rohkem kui Lätis või Leedus. Ühest küljest on tarbijal hea valikuvõimalus, millisest kauplusest osta ja terav konkurents hoiab ka hindu ohjes. Samas tähendab jaeturu küllaltki ühtlane jagunemine viie keti vahel seda, et tootjatega on väiksemate mahtude tõttu hindade osas keeruline läbi rääkida. Seetõttu täätavad enamik jaekette kas kahjumi või väikese kasumiga, mis aga ei saa väga kaua kesta.

Kas madal hind on Maximal Eestis ainuke müügiargument?

Maximate puhul meelitavad just suuremad ning mugavamad ja laiema kaubavalikuga supermarketid ostjaid juurde. Samas kui vaadata tarbijate kodukulude ja ka paljude teiste kaupade ja teenuste hinnatõuse, siis annab madal hinnatase siin kindlasti kaupmehele kindla eelise, sest aitab säästa igapäevastelt vältimatutelt toidukuludelt.

Kas olete suutnud parandada oma töötajate töötingimusi, millest laialt räägitud?

Tuleb juhtida tähelepanu mõnedele detailidele: esiteks, sellest räägiti ja kirjutati poolteist aastat tagasi ja selle aja jooksul oleme suutnud palju muuta. Näiteks on ettevõttes muutnud need küsimused läbipaistvamaks ja selgemaks, mis puudutavad töösuhteid. Lisaks on parendatud ja laiendatud motivatsioonisüsteemi. Suhtleme regulaarselt kauplustega, et välja selgitada ja vältida võimalikke konflikte juba enne nende tekkimist. Meile on võimalik töötajatel teatada probleemidest anonüümselt usaldustelefonile või e-postiga. Sel viisil saab ettevõtte poole vajadusel pöörduda iga töötaja ja meil on võimalik kiiresti reageerida kõikide konkreetsete juhtumite korral.

Teiseks tuleb ikkagi silmas pidada seda, et meie valdkonnas Eestis on väga tihe konkurents ja see tähendab ka seda, et meie palgad peavad olema ja ka on konkurentsivõimelised.

Kolmandaks kõnelevad ka mõned faktid iseenda eest, Maximas töötab ligi 3900 inimest ning mullu oli meil vaid 4 töövaidlust.

Neljandaks on ka oluline ettevõtte sisemiste protsesside korrigeerimine. Arvestades kõiki nimetatud faktoreid, siis on viimase poolteise aasta intensiivistatud tööde tulemus juba praegu silmaga näha, kuid muidugi tuleb pingutusi jätkata.

Millal plaanite turuosalt esimeseks jõuda?

Nagu juba varem vastasin, siis lähiaastatel.

Millal väikelinn Põlva saab Maxima kaupluse?

Tõepoolest on täna Põlvamaal olemas Maxima kauplus vaid Räpinas. Kahtlemata on meie eesmärgiks tagada suured ja mugavad kauplused kõigis maakonnakeskustes, kuid Põlvas lähiaastatel kauplust veel avada meil plaanis kahjuks ei ole. Samas aga kutsun kõiki sealse piirkonna inimesi külastama meie kauplusi Tartus, Võrus

Millal avatakse Maxima kauplus Kakumäel?

Lähiaastatel plaanis ei ole, kuid kuna planeerime kahte suurt kauplust Haaberstisse, siis loodan, et need ei jää Kakumäe rahvale kaugeks ning neid on hõlpsalt võimalik külastada ka töölt koju sõites.

Loen uudistest, et Maximal on mitu oma tsehhi. Mis tooteid nad pakuvad, kus neid osta saab, kas pakute midagi uudset?

Avasime veebruaris Põhja-Tallinnas Maxima esimese eraldiseisva kulinaaria- ja kondiitritsehhi ning mullu sügisel Smuuli kaupluse juures oma esimene lihatöötlemistsehhi Eestis. Oleme viimastel aastatel oma tootmisüksustesse investeerinud üle kahe miljoni euro ja see ei ole kindlasti raisatud raha. Meie tsehhides valminud lihatooted, salatid ning magus on kauplustes üle Eesti väga nõutud kaup ning kuuluvad väga suure osa klientide meelisostude hulka. Suur osa tsehhide toodetest valmib spetsiaalselt Eesti tarbija maitse-eelistustustele koostatud retseptide põhjal.Tänu oma tootmisele suudame eestimaise tooraine ning meie kokkade kondiitrite oskuste läbi pakkuda ka siinsetele inimestele uusi maitseelamusi.

Paremini on muidugi meie omatoodetega varustatud need kauplused, kus on kaalukaubalett. Oleme mitu kauplust kulinaariakauba leti püstitamiseks juba ka umber ehitanud.

1. Avasite mitmeid uusi kauplusi ja palkasite uusi töötajaid. Kui palju on see juurde toonud uusi kliente ja suurendanud teie turuosa? 2. Kuulsin, et Maxima on hakanud müüma kinkekaarte. Miks teeb seda toidupood ja kui suur on klientide huvi kinkekaartide ostmiseks? - 1. You opened several new stores and hired new employees. How many new customers have you added and how has your market share increased? 2. I head that Maxima is now selling gift cards. Why is a grocery store selling gift cards and how big is the customer interest to buy them?

1. 2011. aastal sooritati meie kauplustes 43 miljonit ostu. Mullu käis meil ostjaid 47 miljonit. 2011. aastal oli meie turuosa toidu- ja esmatarbekaupade müügis ca 15,4%, eelmise aasta lõpus küündis see näitaja meil 17,3 protsendini.

2. Kinkekaardid tõime turule eelmisel aastal ehk samal ajal kui avasime järjest uusi supermarketeid, mille tööstuskaupade valik peaks vastama ka nõudlikuma tarbija vajadustele. Kinkekaartide müük on kasvanud iga kuuga. Nende eest soetatakse väiksemat köögitehnikat- ja tarbeid aga ka koduelektroonikat ja galanteriikaupu.

Miks laienete just Tallinnas, kuigi on ju kohti, kus konkurents pealinna omast tunduval väiksem?

Hetkel keskendume tõepoolest laienemisele pealinnas. Maximal on võrreldes konkurentidega just siin vähem kaasaegseid supermarketeid, mitmed meie kodupoed on jäänud klientidele kitsaks ja amortiseerunud. Oleme ehitanud ümber juba meie Järveosta, Meelespea ja keskturu kauplused. Ümera kodupoest sai mullu kolm korda suurem Maxima XX supermarket. Smuulis avasime Maxima pealinna suurima kaupluse ning Pallasti tänaval avasime mullu kodupoe. Tänavu on plaanis ehitada Vilde tee ja Õismäe Kullekupu kodupoed Maxima XX supermarketiteks, samuti tahame avada uue kaupluse Tallinnas Nõmmel.

Tundub, et kõik ketid jooksevad tormi oma kliendikaaartidega ja need plastkaardid ei mahu enam rahakoti vahele ära. Milline on teie kogemus, et kas kliendikaart hoiab ostjaid konkreetse poe küljes?

Maximal on ligi 400 000 püsiklienti. On kauplusi millistest oleme müünud rohkem kliendikaarte kui on antud linnas või piirkonnas peresid nagu näiteks Kuressaare või Tõrva. Aitäh kaarti kasutatakse ligi 70% ostude puhul ja mullu said oma ostudelt meie püsikliendid Maxima boonusraha meie kauplustes kasutamiseks 8 miljoni euro eest. Need numbrid kinnitavad, et meie kaupluseketi püsiklient tasub olla, sest nii saab reaalselt säästa. Lisaks motiveerib Aitäh kaarti omama ka mitmed soodustused meie partnerite juures.

Kui suurt kasumit võtab Maxima? Räägitakse palju kaupmeeste röögatutest juurdehindlustest, kuid millistest numbritest tegelikkuses raporteerida saab?

Kaupmeeste kasumid moodustavad Eestis headel majanduskasvu aastatel 1-3% käibest. Halbadel aastatel saadakse kahjumit. Toiduainete tootjate rentaablusnäitajatele jäävad kaupluste kasumid reeglina kordades alla. Eks see näitabki kõige paremini, kuivõrd pingeline meie ärivaldkonnas on konkurents Eesti väiksel turul, millised on keskmised juurdehindlused ja kui palju on kauplustel ruumi hindu hoida või langetada, ilma et kahjumit tekiks. Maxima oli 2011. aastal 8,3 miljoni euroga kahjumis, 2012. aastal teenisime väikese kasumi, täpse kasuminumbri avaldame lähikuudel.

1. Miks ei peeta kinni toidukaupade säilitamistingimustest Teie poodides. Näiteks ei hoita külmalettides madalaid temperatuure nõutavaid toidukaupu, mis on seeläbi inimesele ohtlik müüa. Kuidas käituvad kontrollid antud olukorras? Kas on tehtud sellekohaseid sanktsioone? 2. Kas oleks võimalik Teie kauplustes pakkuda suuremat, kvaliteetsemat valikut lõngu ja niite. Samuti võiksid antud toodete kogused kauplustes suuremad olla, kuna kogused on väikesed ja ei saa suuremaid töid ette võtta. 

1. Kahjuks on selliseid asju juhtunud, kui töötajad ei jõua õigeaegselt külmikuid täita. Nii meie sisekontroll kui veterinaarid kontrollivad sellest nõudest kinnipidamist regulaarselt ja seda me kindlasti ei tolereeri.

2. Edastasin selle soovi meie ostuosakonnale, et nad vaataksid üle meil hetkel nende toodete osas pakutava ja võimalusel kabavalikut suurendaksid.

Millal avatakse Maxima kauplus Keilas?

Keilas tahame kindlasti lähiaastatel kaupluse avada ja teeme selle nimel töö ka juba käib.

Kas Mustamäel on ka kavas avada Maxima xxx kauplus, kui jah, siis millal ja kuhu?

Mustamäele tahame rajada lähiaastatel Maxima XXX hüpermarketi Ehitajate teele.

Tere. Miks need kleebisekampaaniaid nii populaarsed on? Miks on need teile kasulikud?

Maxima on tõepoolest juba mõni aeg teinud müügikampaaniad, kus jagame klientidele ostude eest Maxima marke.

Nõudlus taolisele kampaaniale on väga tugev ja tänu sellele korraldame neid võimalikult tihti.

Kliendi saavad tänu kleebistele soetada rohkem kui poole odavamalt väga kvaliteetset kaupa ning brände. Kauplus võidab sellest, et saab oma kliente hoida ja tänada lojaalsuse eest.

Mis oli Maxima eelmisse aasta puhaskahjumi suurus Eestis? Kui ei olnud kasumis, siis millal on kavas Eestis kasumisse jõuda?

Vastasime juba eespool, et mullu oli väike kasum, kuid ootame veel audiitorite arvamust.

Kas Selveri süsteemis töötanu leiaks Maximas rakendust?

Maximas töötab palju inimesi, kes on meie juurde tulnud teistest kettidest seal hulgas ka Selverist. Meie juures leiavad tööd kõik tublid ja head inimesed, kes seda soovivad.

Kas Maxima kasutab ka Leedus nagu Eestis eelistatult umbkeelseid töötajaid?

Nagu ma ka juba eelpool mainisin, siis sellist keeleprobleemi nagu Eestis, Leedus ei eksisteeri. On vale arvata, et Maxima eelistab töötajaid, kes ei räägi eesti keelt. Tööle palkame inimesi Eesti Vabariigi seadusandlusele vastavalt ning töötajate professionaalsete oskuste baasil.

Kas on ka mingi piir, kui palju kauplusi plaanib Maxima Eestis avada, sest lõpmatuseni ei saa uusi kauplusi arendada ja ehitada?

Seda, et Eestis on kaubanduspindade üleküllus pole kellelegi uudis. Kaugele ei olegi vaja vaadata, juba täna näeme mitmeid konkureerivad kaubanduskeskusi ja isegi Tallinnas, mis seisavad pooltühjalt. Siiski ei ole meil kindlat piiri, mitu kauplust veel avada. Pigem sõltub see ikkagi tarbijate vajadustest ja klientide arvust ning palju on nõudlust ja kindlasti ei laiene Maxima järgnevatel aastatel mõtlematult.

Millises piirkonnas on Maxima jaoks kõige tihedam konkurents (ehk millises piirkonnas on Maxima jaoks kõige rohkem konkurente) ja kus on Maxima vaieldamatu liider ning kõrvale võiks kerkida mõne konkurendi kauplus?

Esiteks ei tea ma kohta, kus Maxima oleks ainus kauplus linnas. Teiseks konkurents kõkides piirkondades ainult kasvab. Mitte ühelgi meie kauplusel pole liialt kerge töötada.

Kui mitu toidukaupluse ketti on alles 2020. aastal? Kas selle aja jooksul võib Eesisse tulla veel mõni väljamaine kauplustekett?

Me ei soovi ennustada mitu ketti võib alles olla 2020. aastal. Eks aeg näitab. Seda, et Eestisse tuleb veel mõni väljamaine kett juurde, on raske niivõrd väikese turu puhul uskuda. Pigem oleks loogiline, et kettide arv väheb.

Ei mäleta korda, mil Maxima esindaja oleks osalenud mõnel kaubanduskonverentsil. Miks on see nii?

Meie küll mäletame. Alles hiljuti osales meie finantsdirektor kaubanduskonverentsil ja enne seda vahetult turundusdirektor.

Väga oluliste läbirääkimiste puhul ei anna Maxima võimalust kohtuda otsustajatega. Miks on see nii?

Kõikidele läbirääkimistele, mida peame, lähevad töötajad, kes on oma valdkonnas otsustajad. Väga olulisi läbirääkimisi viivad läbi osakondade direktorid. Keskmiste tarnijatega peavad läbirääkimisi gruppide juhid. Väikeste tarnijatega ostujuhid. Muidugi võib juhtuda, et nende otsus ei ole tarnijale meelt mööda. Sellisel juhul on alati võimalus pöörduda ka tegevjuhtkonna, poole kes teid ära kuulab.

Kui suur osa Maxima Eesti poodides müügil olevast kaubast on kodumaine? Kas selle näitaja osas on kavas mingeid muudatusi või on pigem nii, et hind paneb kõik paika?

Maxima kaubavalikust leiab kõiki kohalikke tooteid, mida kliendid armastavad, ostavad ja vajavad. Meile on auasi oma klientidele võimalikult laia kaubavalikut pakkuda. Samas on Maxima Eesti tugevuseks ka eripärased tooted, millepärast paljud kliendid just meid külastavad. Kiiresti riknevatest toidukaubast on loomulikult suurem osa valikust kodumaine, tööstuskaup on jälle rohkem mujalt pärit.

Osale arutelus

  • Vaidotas Pacesa

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara