Omniva asub testima pakivedu robotitega

Omniva asub testima pakivedu robotitega
Omniva asub testima pakivedu robotitega

Eesti rahvusvaheline logistikaettevõte Omniva hakkab testima Mercedes-Benzi “Robovani” koos Starshipi pakirobotitega.

Läbi suve kestev pilootprojekt hõlmab üht pakirobotite jaoks mõeldud prototüüpkaubikut ning kaheksat robotit ning see viiakse läbi Tallinna äärelinnas Kakumäel.

Omniva juhatuse esimees Joona Saluveer ütles, et see pilootprojekt tähistab olulist verstaposti Omniva pakkide kohaletoimetamise nn viimase miili uuendusprotsessis juures.

“Oleme põnevil ja tunneme au, et meil on võimalus esimesena testida “Robovani” ja Starshipi pakirobotite ainulaadset koostööd. Järgmise kaheksa nädala jooksul saame olulist infot ja tagasisidet, kuivõrd võimalikud ning kasulikud sellised uuendused meie tarneprotsessis on,” ütles Saluveer.

Mercedes-Benz Vans ja Starship Technologies tutvustasid nn emalaeva kontseptsiooni 2016. aasta septembris. Nende idee ühendab kullerkaubiku eelised autonoomse pakiroboti omadega. Prototüübina esitletud Sprinter on mobiilne laadimis- ja transpordikeskus kaheksa roboti jaoks. Tänu tarneprotsesside nutikale sidumisele mängib see olulist rolli tarnete viimase miili logistika efektiivsuse olulisel parandamisel tulevikus.

“Meil on hea meel, et oleme Omniva näol leidnud paindliku ning kiiresti kohaneva partneri, kellega koos saame astuda järgmise suure sammu uue tehnoloogia rakendamise suunas. Eestis on testiks väga soodsad tingimused, mistõttu oleme kindlad, et saadud kogemus aitab meil robottarne valdkonnas teha kiireid arenguid,” ütles Stefan Maurer, Mercedes-Benz Vansi tuleviku transpordisuundade juht.

Ahti Heinla, Starship Technologies tegevjuhi ja asutaja sõnul on tegemist olulise sammuga pakiveo tuleviku suunas. “Meie esimesed testid koostöös Omniva ja Daimleriga saavad olema märgilise tähtsusega meie tehnoloogia edasises arengus,” märkis Heinla.

Sel kuul võttis Eesti parlament vastu õigusaktid, mis lubavad sarnased pakirobotid kõnniteedele. Parlamendi sõnul moodustab tarneprotsessi n-ö viimane miil umbes 20–40% kogu tarnekulust ja seetõttu kasutatakse pakiroboteid aina rohkem, et säästa raha. Kümne aasta pärast võivad robotid vastutada koguni 80% last-mile tarne eest.

“Mul on väga hea meel, et Eesti saab Euroopa Liidu eesistumise algul järjekordselt silma paista oma tehnoloogilise innovatsiooni poolest. Kuigi tegemist on algjärgus oleva testiga, on kõik suured asjad alanud väikestest testidest,” ütles ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo. “E-kaubandus kasvab kiiresti ja sellega sammu pidamiseks peame jälgima iga valdkonna arengut – alates tarbijasõbralikust piiriülesest kaubandusest kuni viimase miili tarneni.”

 Omniva on esimene ettevõte maailmas, mis testib “Robovani” lahendust ning esimene postiettevõte, mis testib Starshipi pakiroboteid. Kakumäel läbiviidava testi teeb eriliseks ka see, et kasutatakse päris klientide pakke, mis muidu jõuaksid postkontorisse. Saluveeri sõnul on eesmärk suunata kõik selle piirkonna mõõtmete poolest sobivad pakid pakirobotitesse.

Omniva keskendub viimase miili tarnevalikutes uuenduslikele lahendustele. Näiteks on ettevõte oma jaotusvõrgus kasutusele võtnud spetsiaalselt postiveoks kohandatud ATVd ning investeerib kiiresse pakiautomaadi võrgustiku arengusse.

Osale arutelus

  • Heija-Liis Ristikivi, logistikauudised.ee

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Grossi Toidukaubad: tööajaarvestus muutus kordi lihtsamaks

Grossi Toidukaupade poeketi operaatorfirma OG Elekra AS võttis suvel kasutusele uudse Begin’i tarkvararakenduse, mis muudab aeganõudva tunni- ja tükitöö arvestuse paberil automatiseerituks igakuiseks tööaruannete esitamise ning palgaarvestuse ajakokkuhoidvamaks ja läbipaistvamaks.

Statistika

Käsi­raamatud