Nõuanded, kuidas teenindajana edukalt toime tulla

Nõuanded, kuidas teenindajana edukalt toime tulla
Nõuanded, kuidas teenindajana edukalt toime tulla

Koolitaja Olga Meinson annab kolm konkreetset nõuannet, kuidas teenindajana edukalt toime tulla.

Meinsoni esimene soovitus teenindajatele on see, et nad peaksid tahtma inimest lihtsalt aidata. „Siis on juba väga suur eeldus olla suurepärane teenindaja,“ ütles ta.

„Väga paljud ettevõtted pööravad suurt tähelepanu lisamüügile ja see tekitab teenindajates trotsi ning tapab soovi klienti aidata,“ ütles Meinson. Kuid ta usub, et hea teenindaja saab olla siis, kui ta on kliendist siiralt huvitatud. Siis tulevad koolitaja sõnul lisamüügid juba iseenesest.

Kui müüd mingeid tooteid, näiteks riideid ja klient ostab seeliku, siis tasub temalt küsida ka seda, et kas kliendil on mõni pluus, mis seelikuga kokku sobib või aitab ta kauplusest sobiliku leida.

„Kui teenindaja on  inimesest siiralt huvitatud, siis inimesed annavad andeks, kui tema poole pöördutakse võib olla mitte kõige ilusama lausega „Kas ma saan Teid aidata?“,“ ütles koolitaja. Tema sõnul on kõige suurem patt see, kui pöörduda kliendi poole ilusasti, kuid ei olda temast siiralt huvitatud. „Inimesed ei anna andeks ükskõikset käitumist.“

Teine soovitus, mida Meinson teenindajatele annab on see, et tuleb olla sõbralik ja naeratada. „Eesti teenindajad ei naerata väga palju. Kuid see on väga äge, kui klient tuleb kauplusesse ja näeb seal säravat inimest. See kauplus jääb meelde ning inimesel on soov sinna uuesti tagasi minna“ ütles koolitaja.

Kolmas oluline nõuanne teenindajatele on see, et enda müüdavat toode peab tundma, sest klientidel on väga raske usaldada inimest, kes ainult naeratab ja on hea jutuga, aga tooteid ei tunne. „Seega õpi müüdavad tooted ära!“

Meinson ütleb kokkuvõtvalt, et teenindaja peab olema sõbralik, avatud, positiivne, abivalmis ning rääkima lihtsate lausetega.

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Grossi Toidukaubad: tööajaarvestus muutus kordi lihtsamaks

Grossi Toidukaupade poeketi operaatorfirma OG Elekra AS võttis suvel kasutusele uudse Begin’i tarkvararakenduse, mis muudab aeganõudva tunni- ja tükitöö arvestuse paberil automatiseerituks igakuiseks tööaruannete esitamise ning palgaarvestuse ajakokkuhoidvamaks ja läbipaistvamaks.

Statistika

Käsi­raamatud