Autor: Kaubandus.ee • 16. aprill 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Liit alustas kaubanduses töötamise mitmekülgsust tutvustavat kampaaniat

Foto: kuvatõmmis
Täna alustab Eesti Kaupmeeste Liit kampaaniaga, milles tutvustab laste unistuste kaudu kaubanduses töötamise erinevaid võimalusi.

„Kaubandus on väga eripalgeline valdkond, mille põnevaid karjäärivõimalusi soovime noortele tutvustada. Nähtavaim amet kaubanduses on aga teadagi klienditeenindaja ja paljud inimesed unistasidki lapsena tööst müüjana,“ ütles Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil. „Soovime kampaaniaga väärtustada kaubandustöötajate ametit rõõmutoojatena, kes oma ametikohal naeratuse ning professionaalse teenindusega teistel tuju paremaks teha saavad,“ rääkis Peil. 

Tema sõnul on teenindaja amet heaks hüppelauaks karjääris kaubanduses, aga see amet ise muutub samuti üha keerulisemaks ja vaheldusrikkamaks, eeldades töötajalt soovi ennast pidevalt arendada. Sellega seoses kasvab pidevalt ka müüjate palk, mis on viimastel aastatel tõusnud kiiremini kui palgad Eestis keskmiselt.

Televisioonis, sotsiaalmeedias, kaupluste keskkondades ja trükipindadel edastatavas kampaanias tutvustavadki kolm last oma nägemust unistuse ametist kassapidajana, kaupluse kujundajana ja kaupluse juhatajana. Tulevatel aastatel on plaanis näidata täiendavaid ametikohti kaubanduses.

„Noorele inimesele on kaubandussektor suurepärane võimalus esimeseks töökohaks õpingute kõrvalt, sest töögraafikud on paindlikud. Kuna teenindaja amet treenib julgust, suhtlusoskust ja probleemide lahendamise võimet, siis tulevad omandatud kogemused kasuks nii edasises töös kui õpingutes,“ selgitas Peil. „Samuti on kaubanduses võimalik teha karjääri – paljud sektori tipp- ja keskastmejuhid on alustanud teenindajatena. Kõik teed on valla, kui ise oled tubli, samuti aitavad kaubandusettevõtted igati kaasa sellele, et töötajad ennast täiendaksid, sest headest spetsialistidest ja kaubanduse asjatundjatest on turul pidev puudus.“

Lisaks teenindajatele on kaubanduses vaja näiteks kategooria- ja tootejuhte, kontseptsioonide ja kujunduste loojaid, turundajaid, müügi-, ostu- ja logistikaspetsialiste, supersuhtlejatest teenidajaid ja ostukonsultante, kaupluste juhatajaid, IT-inimesi, personalispetsialiste. Kõigile neile ametikohtadele oodatakse töötajaid.

Kaubandussektor on Eesti üks suurimaid tööandjaid, kaubanduses töötab täna üle 90 000 inimese ehk iga seitsmes palgatöötaja. Ametialadest on kaubanduses kõige rohkem teenindajaid (umbes 22 000). Kaubandusettevõtetel on üle Eesti oluline roll regionaalsete tööandjatena - kõigis maakondades jääb kaubanduse valdkonnas hõivatute osatähtsus 10% kanti. Teisisõnu - iga kümnes inimene igas maakonnas töötab kaubanduses.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757