Liit alustas kaubanduses töötamise mitmekülgsust tutvustavat kampaaniat

tule tööle kaubandusse kampaania
tule tööle kaubandusse kampaania

Täna alustab Eesti Kaupmeeste Liit kampaaniaga, milles tutvustab laste unistuste kaudu kaubanduses töötamise erinevaid võimalusi.

„Kaubandus on väga eripalgeline valdkond, mille põnevaid karjäärivõimalusi soovime noortele tutvustada. Nähtavaim amet kaubanduses on aga teadagi klienditeenindaja ja paljud inimesed unistasidki lapsena tööst müüjana,“ ütles Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil. „Soovime kampaaniaga väärtustada kaubandustöötajate ametit rõõmutoojatena, kes oma ametikohal naeratuse ning professionaalse teenindusega teistel tuju paremaks teha saavad,“ rääkis Peil. 

Tema sõnul on teenindaja amet heaks hüppelauaks karjääris kaubanduses, aga see amet ise muutub samuti üha keerulisemaks ja vaheldusrikkamaks, eeldades töötajalt soovi ennast pidevalt arendada. Sellega seoses kasvab pidevalt ka müüjate palk, mis on viimastel aastatel tõusnud kiiremini kui palgad Eestis keskmiselt.

Televisioonis, sotsiaalmeedias, kaupluste keskkondades ja trükipindadel edastatavas kampaanias tutvustavadki kolm last oma nägemust unistuse ametist kassapidajana, kaupluse kujundajana ja kaupluse juhatajana. Tulevatel aastatel on plaanis näidata täiendavaid ametikohti kaubanduses.

„Noorele inimesele on kaubandussektor suurepärane võimalus esimeseks töökohaks õpingute kõrvalt, sest töögraafikud on paindlikud. Kuna teenindaja amet treenib julgust, suhtlusoskust ja probleemide lahendamise võimet, siis tulevad omandatud kogemused kasuks nii edasises töös kui õpingutes,“ selgitas Peil. „Samuti on kaubanduses võimalik teha karjääri – paljud sektori tipp- ja keskastmejuhid on alustanud teenindajatena. Kõik teed on valla, kui ise oled tubli, samuti aitavad kaubandusettevõtted igati kaasa sellele, et töötajad ennast täiendaksid, sest headest spetsialistidest ja kaubanduse asjatundjatest on turul pidev puudus.“

Lisaks teenindajatele on kaubanduses vaja näiteks kategooria- ja tootejuhte, kontseptsioonide ja kujunduste loojaid, turundajaid, müügi-, ostu- ja logistikaspetsialiste, supersuhtlejatest teenidajaid ja ostukonsultante, kaupluste juhatajaid, IT-inimesi, personalispetsialiste. Kõigile neile ametikohtadele oodatakse töötajaid.

Kaubandussektor on Eesti üks suurimaid tööandjaid, kaubanduses töötab täna üle 90 000 inimese ehk iga seitsmes palgatöötaja. Ametialadest on kaubanduses kõige rohkem teenindajaid (umbes 22 000). Kaubandusettevõtetel on üle Eesti oluline roll regionaalsete tööandjatena - kõigis maakondades jääb kaubanduse valdkonnas hõivatute osatähtsus 10% kanti. Teisisõnu - iga kümnes inimene igas maakonnas töötab kaubanduses.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara