Millised tarbijad, mida täpselt soovivad?

Nielsen Eesti jaekettide klienditeenindusjuht Kadri-Liis Kutser tutvustas Nielsen Shopper Trends seminaril uuringu tulemusi, kus tõi välja kolm erinevat vanusegruppi tarbijaid ning mida nad päriselt tahavad ja kuidas käituvad.

„On näha, et noorem (18. – 34. eluaastat) vanusegrupp on vähenev ning vanem vanusegrupp (50. – 64. eluaastat) suureneb,“ rääkis Kutser. Arvestades rahvastiku trendi, siis peaksid ettevõtted tema sõnul ka sellele viimasele sihtgrupile rohkem tähelepanu pöörama.

Shopper Trends uuringust selgus, et 90% noortest ütles, et neil jääb raha üle peale elamiskulude maksmist. Vanemaealistel oli see osakaal 69%. „Noortest on valmis säästma pea pooled, kuid vanemaealiste hulgast suunavad säästmisesse vaid vähesed.“

Viimastel aastatel on inimeste kulutused kasvanud toidu- ja esmatarbekaupade peale. „Mõnevõrra enam on kasvanud värske toidu osakaal,“ sõnas Kutser. Uuringust nähtub, et vanem vanusegrupp on valmis leidma paremaid lahendusi, kuidas kallinevate hindadega hakkama saada ning seetõttu ostavad ainult vajalikke asju ja lähevad üle odavamatele brändidele. Vanemaealised on ka antud uuringus kõige hinnatundlikumad (54%) ning nende hinnateadlikkus on kasvanud viimastel aastatel. „Nad on valmis panustama, et saada kätte enim ostetavad kaubad võimalikult odavalt. Neil on range eelarve, mistõttu on nad huvitatud eripakkumistest.“

Kõige enam hinnatundlikud kategooriad on: kohv-tee, värske liha, värsked köögiviljad, piimatooted.

Seevastu selgus Kutseri sõnul see, et noorte huvi kampaaniate vastu on oluliselt madalam ning nad ostavad brände, millest nad on huvitatud.

Tarbijatele on oluline see, et nad saaksid tooteid hea hinna ja kvaliteedi suhtega ning ühest kauplusest. Samuti soovitakse, et kauplused oleksid ruumikad, laia puu- ja köögivilja valikuga ning riiulid oleksid kaupa täis. Neile on oluline ka see, et kaupluses oleks müügil uued tooted, öko kaubad ning värske kala-liha.

Kutseri sõnul on siiski erinevate vanusegruppide jaoks olulised erinevad tegurid. „Noorte jaoks on oluline, et valmistoit oleks kõrge kvaliteediga, kauplused oleksid kaua avatud ning värske toidu kvaliteet oleks väga hea. Keskmisele vanusegrupile on oluline parkimisvõimalus, värske liha ja kala ning kiiresti tehtavad ostud. Vanemale eale on tähtis, et kaupluse asukoht oleks mugav, madalad hinnad, sobilik kliendiprogramm ning sortimendis oleks ka omamärgitooted,“ loetles ta.

HEA TEADA:

Vanem vanusegrupp (50-64 aastat)

Neid on kolmandik kogu sihtgrupist. Nad on huvitatud suurte sisseostude tegemisest ja kasutavad selleks traditsioonilisi kanaleid. Nende otsuseid saab mõjutada. Nad teevad hea meelega rohkem selleks, et saada vajalikke tooteid madalamate hindadega, kuna neil on rangemad eelarved. Otsivad aktiivselt kampaaniaid ja sisseoste meeldib teha mugavalt kodu lähedalt.

X-põlvkond (34-50 aastat)

Kolmandik sihtgrupist. Nende missiooniks on igapäevased või kiired sisseostud ning nad väidavad, et soovivad osta odavamaid tooteid, kuid on vähem hindadest teadlikud. Pole internetist ostmisel väga aktiivsed ning poes väga palju aega ei veeda. Nad otsivad mugavust ja head klienditeenindust.

Noored (18-34 aastat)

Neid on natuke rohkem, kui teisi vanusegruppe, kuid nende hulk on vähenenud. Nemad käituvad spontaansemalt ja eksperimenteerivad rohkem. Kasutavad erinevaid kanaleid ja ka internetipoode. Kui nad poodi satuvad, siis on nad kergesti mõjutatavad poes olevatest meeldetuletustest. Nad on huvitatud innovatsioonist ja huvituvad heast kvaliteetsest värskest kaubast.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara