Kuidas kaupluste tööd koostöös tarnijatega efektiivsemaks teha?

Tõnis Tomingas
Tõnis Tomingas

Prisma Peremarketi toidu- ja tarbekaupade grupijuht Tõnis Tomingas tõi seminaril „Müügi Edulood: Kuidas müüa jaekettidele?“ välja kolm põhilist koostööpunkti tarnijatega, kuidas kaupluse tööd efektiivsemaks teha.

Automaatne tellimissüsteem

Tominga sõnul hakkab Prisma Peremarket automaatse tellimissüsteemi juurutusprobleemidest üle saama, kuid soovitas kõikidel tarnijatel anda neile tagasisidet, kui mingi probleem peaks olema. „Arenguruumi veel on, kuid hetkel töötab see päris hästi,“ sõnas ta.

Selle süsteemi positiivsed küljed on see, et ta ei unusta tellida, ta ei jää haigeks ning teda on võimalik õpetada. Kuid negatiivse poole pealt tõi Tomingas välja, et automaatne tellimissüsteem ei näe ega mõtle ning ei oska arvestada suuri kõikumisi.

„Käsitsi teeme kampaania ning hooajatoodete tellimusi,“ rääkis ta.

Andmete elektrooniline liikumine (4doc, tooteandmed)

„Hetkel on 4doc’iga liitunud meil juba üle 100 tarnija, mis on väga hea. Prismal on kokku 500 tarnijat ning 200 neist toob 90% käibest,“ ütles Tomingas.

4doci kuulub tellimus, saateleht, vastuvõtukinnitus ja arve. Tominga sõnul on eelis neil hankijatel, kes on investeeringu tehnoloogiasse ning liitunud ka 4doc’iga.

Väljapanekute efektiivsuse kasvatamine

Selleks otsustas Prisma otsariiulite kampaaniaalale panna pigem vähem erinevaid tooteid, kui rohkem, et vältida riiuliauke. Tominga sõnul oleks ideaalne, kui ühe ettevõtte neli erinevat toodet oleks otsariiulis. Siis on seda visuaalselt ilus vaadata ning suure tõenäosusega ei ole ka riiul tühi.

Samuti rääkis ta, et neil on täpne väljapanekute spetsifikatsioon veel väljatöötamisel, kuid mõningased edukad projektid on neil juba töös. „Näiteks on riiulite all euroalustega tooted väljas, mis müüvad väga hästi. Sellega on tootjal kaup kogu aeg olemas ning meil ei ole riiuliauku,“ ütles Tomingas.

Prisma Peremarketi eesmärk on saada tarnijatelt kaupa väljapanekualustel või riiuldatavatel müügialustel, et kiirendada väljapanekute tegemist ning vähendada sellega riiuliauke.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara