Kuidas kaupluste tööd koostöös tarnijatega efektiivsemaks teha?

Tõnis Tomingas
Tõnis Tomingas

Prisma Peremarketi toidu- ja tarbekaupade grupijuht Tõnis Tomingas tõi seminaril „Müügi Edulood: Kuidas müüa jaekettidele?“ välja kolm põhilist koostööpunkti tarnijatega, kuidas kaupluse tööd efektiivsemaks teha.

Automaatne tellimissüsteem

Tominga sõnul hakkab Prisma Peremarket automaatse tellimissüsteemi juurutusprobleemidest üle saama, kuid soovitas kõikidel tarnijatel anda neile tagasisidet, kui mingi probleem peaks olema. „Arenguruumi veel on, kuid hetkel töötab see päris hästi,“ sõnas ta.

Selle süsteemi positiivsed küljed on see, et ta ei unusta tellida, ta ei jää haigeks ning teda on võimalik õpetada. Kuid negatiivse poole pealt tõi Tomingas välja, et automaatne tellimissüsteem ei näe ega mõtle ning ei oska arvestada suuri kõikumisi.

„Käsitsi teeme kampaania ning hooajatoodete tellimusi,“ rääkis ta.

Andmete elektrooniline liikumine (4doc, tooteandmed)

„Hetkel on 4doc’iga liitunud meil juba üle 100 tarnija, mis on väga hea. Prismal on kokku 500 tarnijat ning 200 neist toob 90% käibest,“ ütles Tomingas.

4doci kuulub tellimus, saateleht, vastuvõtukinnitus ja arve. Tominga sõnul on eelis neil hankijatel, kes on investeeringu tehnoloogiasse ning liitunud ka 4doc’iga.

Väljapanekute efektiivsuse kasvatamine

Selleks otsustas Prisma otsariiulite kampaaniaalale panna pigem vähem erinevaid tooteid, kui rohkem, et vältida riiuliauke. Tominga sõnul oleks ideaalne, kui ühe ettevõtte neli erinevat toodet oleks otsariiulis. Siis on seda visuaalselt ilus vaadata ning suure tõenäosusega ei ole ka riiul tühi.

Samuti rääkis ta, et neil on täpne väljapanekute spetsifikatsioon veel väljatöötamisel, kuid mõningased edukad projektid on neil juba töös. „Näiteks on riiulite all euroalustega tooted väljas, mis müüvad väga hästi. Sellega on tootjal kaup kogu aeg olemas ning meil ei ole riiuliauku,“ ütles Tomingas.

Prisma Peremarketi eesmärk on saada tarnijatelt kaupa väljapanekualustel või riiuldatavatel müügialustel, et kiirendada väljapanekute tegemist ning vähendada sellega riiuliauke.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara