Autor: Kai Realo • 14. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Klienditeenindajast - kelleks tahes

Teenindajatöö võib osutuda heaks hüppelauaks ametiredelil, sest paindlik töögraafik võimaldab omandada haridust ja kogemusi paralleelselt, kirjutab Statoil Fuel & Retail Eesti ASi peadirektor Kai Realo.

Eestlasi peetakse viletsateks teenindajateks. Nii on asjakohane küsida, kas teenindaja amet on kutsumus, sunnitud valik või ajutine lahendus.

Statoili näitel saan öelda, et paljude meie töötajate jaoks on müüja-teenindaja amet  tõeline kutsumus. Nad on selle töö teadlikult valinud ning neile meeldib see, mida nad teevad. Nagu igas ametis on ka teenindaja töös raskemaid hetki, kuid oma kutsumuse leidnud töötaja saab neist väljakutsetest jagu. Peale töötasu motiveerib teda suhtlemine inimestega, võimalus olla kellelegi vajalik ning saada oma tööle tunnustust nii klientide positiivse tagasiside kui ka naeratuste näol.

Loomulikult ei satu müüjaks-teenindajaks ainult selle ala teadlikult valinud inimesed. Vahel on see puhtalt sunnitud valik või ajutine lahendus, sest teist sobivat tööd pole õnnestunud hetkel leida. Eestis kui suhteliselt väikese tööpuudusega riigis on just noortel raske leida esimest päris töökohta. Neile ongi tihti ainus valik müüja-teenindaja töö, sest see amet ei vaja erilist ettevalmistust ning on kiirelt õpitav. Ajutise lahendusena valivad paindliku graafikuga töö ka noored, kes õpivad kõrgkoolis meelepärast eriala, kuid vajavad õpingute ajal kindlat sissetulekut.

Peale oma kutsumuse leidnute leidub ka n-ö sunnitud või ajutise valiku teinud inimeste seas neid, kes leiavad oma tõelise kutsumuse teenindaja elukutses või siis võimaluse teha valdkonnas karjääri. Lahkuvad peamiselt need, kellel vaatamata koolitustele, kogemustele ja kolleegide toele ei teki teenindusvalmidust –  kelle jaoks iga päev leti taga on põrgupiin, sest klient ei ole mitte võimalus, vaid kurnav kohustus. Lahkuvad ka need, kes lõpetavad õpingud ja asuvad tööle omandatud erialal.

Mis motiveerib jätkama ning head teenindust pakkuma neid töötajaid, kelle jaoks müüja-teenindaja amet on tõeline kutsumus? Olulisuse järjekorras: meeskond ja otsene juht, töökorraldus ja -tingimused ning töötasu, mida müüja-teenindaja saab ise oma tööpanusega mõjutada. Üha sagedamini leidub töötajaid, kes näevad oma kutsumust jaemüügi valdkonnas laiemalt ning on huvitatud karjäärist ettevõttes. Mitmed juhid ja tippspetsialistid Statoilis on alustanud tööd teenindusjaamas, kuid omandatud oskuste jätkanud tööd teenindusjaama juhataja, piirkonnajuhi või spetsialistina. Teenindajatöö võib osutuda heaks hüppelauaks ametiredelil, sest paindlik töögraafik võimaldab omandada haridust ja kogemusi paralleelselt. Vaid isiklikust ambitsioonist sõltub, millist ametikohta ettevõttes järgmisena sihtida. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757