Kristel Mets: vana hea kogukonnapood naaseb uuel moel
Jaekaubandust suunab tarbija ootus, et jalutuskäigu kaugusel oleks väike vanamoeline oma kandi pood, kus oleks samas uuenduslik kiire ja mugav ostukeskkond, kirjutab Rimi Eesti tegevjuht Kristel Mets.
Eesti paikneb kultuuride ristmikul ja nii on see ka jaekaubanduse trendidega. Ühelt poolt oleme võrdlemisi suure kaubanduspinnaga inimese kohta Põhjala riikide seas. Teisalt kuulume mitmes mõttes Ida-Euroopasse: nii tehnoloogilise innovatsiooni laia leviku, kui ka selle poolest, et pärast koroonapandeemiat on jõulist comeback’i tegemas kogukonnapood, mille käive on kasvamas nii Eestis kui mitmes teises siitkandi riigis.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.