Kristel Mets: vana hea kogukonnapood naaseb uuel moel
Jaekaubandust suunab tarbija ootus, et jalutuskäigu kaugusel oleks väike vanamoeline oma kandi pood, kus oleks samas uuenduslik kiire ja mugav ostukeskkond, kirjutab Rimi Eesti tegevjuht Kristel Mets.
Eesti paikneb kultuuride ristmikul ja nii on see ka jaekaubanduse trendidega. Ühelt poolt oleme võrdlemisi suure kaubanduspinnaga inimese kohta Põhjala riikide seas. Teisalt kuulume mitmes mõttes Ida-Euroopasse: nii tehnoloogilise innovatsiooni laia leviku, kui ka selle poolest, et pärast koroonapandeemiat on jõulist comeback’i tegemas kogukonnapood, mille käive on kasvamas nii Eestis kui mitmes teises siitkandi riigis.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.