Juba mitmendat päeva leian ma ennast jätkuvalt muretsemas klienditeenindajate heaolu üle. Mis paneb Aeternumi koolitus- ja kontsultatsiooniettevõtte turundusspetsialisi Mihkel Suurkaevu muretsema ning mis on tema ettepanekud teenindajatele?
- Aeternumi turundusspetsialist Mihkel Suurkaev Foto: Erakogu
Igapäevaselt klienditeeninduse erinevate rollidega kokku puutudes näen ma üha enam arengut tööandja poolsetes juhistes, käskudes ja keeldudes. Mul on hea meel tõdeda, et tööandjad on hakanud enam väärtustama töötajat, kui tulutoovat isikut, mitte kui asja, mida tirida ja tõmmata.
Milles siis tegelikult asi on?
Kallid teenindajad, palun hoolitsege ka iseenda eest. Tööandja ei saa lõputult osta uusi prille, saata teid kiropraktiku juurde või anda vabu päevi välja puhkamiseks. Te peate ka ise aru saama, et millal on piir, mitu päeva suudate Teie järjest antud töökohal olla, palju vajate päeva jooksul puhkepause, et särava ja rõõmsana pidada vastu hiliste õhtutundideni. Mitte ühegi tööandja jaoks ei ole oluline lihtsalt see, et neil on töötaja, kes teenindab, vaid nad eeldavad, et neil on töötaja, kes seejuures on lisaks veel vaimukas, heatahtlik ja naerusuine ning meeldib kõigile klientidele tingimusteta.
Võtame näiteks...
Baariteenidaja, kes on terve öö tööl, päevast päeva suurema palga nimel koguneb magamata tunde, ei võta pause, kuna ei usalda kaastöötajaid ning arvab et nad “niikuinii ei saa hakkama”. Kulus umbes 2 kuud, et ta läbi põleks ning mõtleks ise töökoha vahetamisele, mitte sellepärast, et tööandja oleks kehv, vaid ta põles ise läbi.
Teiseks, teenindaja kes hoolitseb, et ta saaks õigel ajal süüa, puhkaks jalgu, teeks nalja ning seejuures ka hulganisti tööd. Hetkel on ta täpselt samal ametikohal nagu eelnev persoon juba kolmandat aastat. Mitte seetõttu, et talle hirmsasti see meeldiks või ta ei saaks kuskile mujale, vaid seetõttu, et ta on leidnud ideaalse tasakaalu töö tegemise ja puhkamise vahel.
Mistõttu...
Panen teile veelkord südamele, olgu Teie tööandja nii hea või halb kui tahes, te peate ka ise pingutama ning vaeva nägema selle nimel, et Teie töökvaliteet oleks maksimaalne. Seeläbi väärtustab Teid rohkem nii klient kui ka tööandja, olete ise õnnelikum ning ka Teie ümber olevatel inimestel on hea meel.
Autor: Mihkel Suurkaev, Aeternum turundusspetsialist
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.