Soomlased seavad Tallinna kaubanduse korralduse endale eeskujuks.
Foto: Andras Kralla
“Peame tagama, et Soome jaekaubandussektoris oleks ruumi kõigile – suurtele, väikestele ja kaasaegsetele. Soome peaks ammutama inspiratsiooni meie naaberriigi Eesti digiteenustest ja nende paindlikkusest,” kirjutab Joona Orpana Kauppalehtis.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.