Liviko müüginumbrid ja kasum vähenesid, ent suurenes tooteportfell ja laieneti uutele turgudele
Liviko grupi konsolideeritud käive oli 2024. aastal 155,2 miljonit eurot, vähenedes 3% võrreldes eelmise aasta tulemusega, grupi puhaskasumiks kujunes 2024. aastal 3,9 miljonit eurot, mis on 29% väiksem kui aasta varem.
Liviko grupi 2024. aasta konsolideeritud EBITDA oli 6,3 miljonit eurot, vähenedes eelmise aastaga võrreldes 18% võrra, kuid täitis eelarvelist eesmärki.
Järgmise aasta toiduainete hindu mõjutavad regiooni kõrgeimad energiahinnad, palgasurvest tingitud kasvavad tööjõukulud, tooraine maailmaturu hinnatõusud ning uued maksud ja maksutõusud, tõdesid toidutööstuste ja kaubanduse esindajad Toiduliidu korraldatud pressikonverentsil.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.