Autor: Äripäeva eriprojektide toimetus • 3. märts 2020

Värskelt turule tulnud kassasüsteem turgutab iga poe toimimist

Seni ärisüsteemide toetuseks loodud portaali Qbill´iga tuntust saavutanud ettevõte on asunud oma uue tootega abistama kauplusi. Nüüd on senise raamatupidamise ja laoarvestuse kõrvale turule jõudnud mugav ja praktiline e-keskkonnas toimiv kaupluste kassasüsteem.

Kliendid, kes on juba võtnud uue süsteemi kasutusele, on tõdenud, et uus lähenemine kauba ja müügiarvestuses on vabastanud nad üleliigsetest funktsioonidest, mis tavaliste tarkvaralahendustega kaasas käivad ja mida konkreetne klient endale soovinud ei ole. Seega puutuvad poe omanikud üsna sageli kokku probleemiga, kus maksma peavad ka selle eest, mida reaalselt nad kasutama ei hakka.

Qbilli ärikonsultatnt Dmitri Aleksahhin ütles, et ta saab oma klientide tagasiside põhjal öelda, et tänu kassasüsteemile on Qbill nende müüki kasvatanud. „Kui võtame riidepoe või muu kaupluse, kus kasutatakse triipkoodi, siis soodustused mida klient saab kasutada on näha juba kassas ostu sooritades ja seda saab kasutada turunduse tegemiseks,” tõi Aleksahhin plusse välja. „Lisaks triipkoodi skaneerimine käib otse süsteemi kiiresti ja ettevõte ei raiska eraldi raha kiibi skannerija peale.”

Vastab ootustele

Naiste ülerõivaid müüv kauplus Elegantum, mis asub T1 Mall of Tallinn ostukeskuses on üks esimesi Qbilli kassasüsteemi kasutajaid. Poe omanik Igor Pest sõnas, et enne otsuse langetamist uurisid nad mitmeid Eestis pakutavaid kassasüsteeme. „Meie valikukriteeriumid olid lihtsad: kasutusmugavus, teabe täielikkus ja laosüsteemi olemasolu. Kõige tähtsam on see, et müüja peab müüma ilma kassasüsteemis aega raiskamata. Kõik need meie kriteeriumid vastavad Quilli kassasüsteemile,” oli Pest rahul. Ta kinnitas, et vähetähtis ei ole ka see, et tänu kassasüsteemi liidesele, mis on tehtud kaasaegses euroopalikus stiilis ja intuitiivsusega, ei raiska müüja koolitusele aega. „Töö mõistmiseks uue süsteemiga on piisav aeg juba 15 minutit. Kui juurdepääs on laiem, võtab koolitus 30 minutit.”

Lisades, et süsteemis on olemas juurdepääsu tase, mille määrab ettevõtte juht. Müüja saab kaupa iseseisvalt vastu võtta, lattu tagastada, kaupa vahetada. Mis müüjatele eriti uue kassasüsteemiga sobis, on see, et inventuur võtab kümme korda vähem aega, kui varasemalt.

„Kui soovitud tootest pole sobivat suurust müügil, saab müüja vaadata, kas see toode on laos või mõnest teises kaupluses. Lisaks saab soovi korral kõik kaubad piltidega varustada ning kui keegi helistab teisest kauplusest, siis müüja ei pea mööda poodi ringi jooksma ja kaupa otsima, vaid vaatab artiklit ja toote pilti.”

Kassasüsteemi teeb kasutajasõbralikuks ja samas turvaliseks see, et igal müüjal on oma juurdepääsukaart. Näiteks, kaupluses töötavad kaks müüjat korraga, aga kassasüsteem on üks. Iga müüja logitakse sisse individuaalse juurdepääsukaardiga. Selle sisendi järgi süsteem otsustab, kes müügi tegi. Seega hõlbustab kassasüsteem müüja tööd ning ettevõtte juht saab müüki jälgida online režiimis.

„Tööpäeva lõpus saame vajadusel printida igapäevase kassaaruande, mis näitab, mida müüdi ja kuidas makse tehti: sularahas või kaardiga. See on aruandluse lisafunktsioon, kuid kõik see on süsteemis online-režiimis nähtav,” toonitas Pest. „Päeva lõpus kassasüsteem arvestab ise kassas sularaha seisu ja müüja peab vaid kinnitama raha väärtuse.”

Selgus töögraafikutega

Aleksahhini kinnitusel ei oleks kaupluse kassasüsteem täielik, kui selles puuduks töögraafiku liidese võimalikkus.

„Oleme rahul, et tellisime töögraafiku kuvamise kassasüsteemi liidesesse. Graafikul on näidatud vahetus, töötundide arv kuus ja konkreetse töötaja töötundide arv. Töötajad kinnitavad graafikut juurdepääsukaardiga,” kiitis Pest töögraafiku lisafunktsiooni, mis vabastas nad tüütust exceli tabeli täitmisest. „Lähitulevikus kuvatakse liideses kiirsõnumisüsteem, mis on juba manustatud töögraafikusse. Nii saab töötaja näha päeva ülesandeid ja vaadata oma lingilt mobiilist millal ja kui pika tööpäevaga ta töötab.”

Kuigi Elegantumis töötab kolm müüjat, on Qbilli hõlpsasti ja mugavalt kasutatav süsteem, aidanud kaasa müügitöö kiirele sujumisele.

Igor Pest, Elegantum poe omanik
3 mõtet, miks valida Qbilli kassasüsteem: •Tänu Qbilli ärisüsteemile on lihtsustatud ka raamatupidaja töö. •Süsteemiga on lõbus töötada. •Süsteem väärib seda, et ettevõtjad pööravad sellele oma tähelepanu.

„Kui küsida minu arvamust, siis mina kindlasti soovitaksin Qbilli kassasüsteemi teistele kauplustele. See on 21. sajandi süsteem: lihtne, intuitiivne, visuaalne ja informatiivne,” tunnustas Pest tootearendajaid. „Kuid näilise lihtsuse taga peitub ka ettevõtte täieliku analüüsi võimalus. Töötaja ei võitle kassasüsteemiga ja ettevõtte juht saab kätte igapäevase täieliku aruande ning ta ei terroriseeri oma telefonikõnedega töötajaid. Ettevõtte juht näeb iga töötaja tööd, ta saab kaupade liikumist analüüsida ja selle põhjal teha paremaid ostuotsuse,” selgitas Pest

Hea teada!

Ärisüsteemide toetuseks loodud raamatupidamise ja laoarvestuse portaal Qbill pakub klientidele laiapõhist teenuste paketti. Nii on näiteks lisaks mugavale laoarvestustüsteemile ettevõtetel võimalus kiirelt ja lihtsalt lahendada arvete koostamise mure. Kui paljud keskmise ja väikese suurusega ettevõtted on hädas e-arvete produtseerimisega, siis Qbilli kliendid on selle mure enda jaoks jäädavalt lahendanud.

Vaata miks võiksid ettevõtted eelistada Qbilli keskkonda: www.qbill.ee

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700