Autor: Äripäeva eriprojektide ja sisuturunduse üksus • 6. detsember 2021

Jätkusuutliku kaubandusäri tagab säästlik organisatsioonikultuur

Autor: SOFIA SABEL

Tarbijatel on tänapäeval väga suur mõju kaubandusettevõtete arengule, olgu see siis kiire kasv või järsk langus. Konkurents kaubandusvaldkonnas on tihe ja tarbijatel on väga lai valik valik kauplejaid, kelle vahel enda ostude sooritamisel valida, seega eelise saavutamiseks tuleb silma paista. StrongPoint Baltikumi tegevjuhi Rimantas Mažulise sõnul tuleb ettevõtte jätkusuutlikkuse tagamiseks iga tarneahela protsess väga detailselt läbi mõelda.

„Üks olulisemaid asju, millele ostlejad brändi valikul tähelepanu pööravad on keskonnateemad ehk see, kui palju ettevõtte enda jätkusuutlikku toimimisse panustab. Ammu enam ei piisa lihtsalt taaskasutatud materjalidesse pakendamisest või kilest poekottide kaotamisest, läheneda tuleb süsteemselt ja kasutada keskkonda ning ka ettevõtja enda raha säästvaid lahendusi kogu tarneahela protsessis,“ sõnas Mažulis.

Tema sõnul on üks lihtsamaid ja levinumaid viise, kuidas ettevõtted enda jätkusuutlikkuse teed alustavad on paberitarbimise vähendamine. Erinevate dokumentide, tšekkide, laonimekirjade ja kviitungite pidev trükkimine on väga suur kulu, eriti kui tegemist on suurema ettevõttega. Samas on paberitarbimist väga lihtne vähendada, muutes veidi organisatsiooni tööprotsesse. Näiteks võib kasutusele võtta digitaalse ressursiplaneerimissüsteemi ERP, millega saab laoprotsesse jälgida, vaadata toodete saadavust, tellimusi kinnitada ja pakkuda ühtlast teavet nii ettevõtte klientidele kui ka töötajatele.

„Et vältida suurte nimekirjade printimist töötajatele, võiks kaaluda Microsoft Dynamics 365 Business Central lahendust. See on ERP süsteem, mida paigaldab StrongPoint ning mis ühildub suurepäraselt organisatsiooni erinevate arvutisüsteemidega või nutitelefonidega. Töötajad saavad kiirelt ja mugavalt uuendada toodete saadavuse seisu ja näevad, milliseid tooteid kui palju laos parasjagu on,“ selgitas Mažulis.

Samuti tuleks Mažulise sõnul mõelda sellele, kuidas lattu saabuvaid tooteid pakendatakse ja kuidas nende pakenditega ringi käia. Tavaliselt kasutatakse laos olevate toodete pakendamiseks pappkaste, mis visatakse pärast toote saabumist lihtsalt minema, kuid neid saab taaskasutada. Lisaks, kui ettevõte tarnib tooteid laiali oma logistikakeskusest, võiks võimalusel kaaluda korduvkasutatavaid plastikust kaste, mida saab sadu kordi kasutada. Samuti on need niiskuskindlad ja üldiselt vastupidavamad.

Ettevõtte jätkusuutlikkusele mõeldes tuleb kindlasti suunata tähelepanu ka töötajatele ja nende oskuste arendamisele. Tänapäeval on iseteeninduskassade ja muude iseteeninduslahenduste kasutamine muutunud väga populaarseks ning selline areng annab poe töötajatele võimaluse tegeleda muude oluliste teemadega, näiteks klientide nõustamise või iseteenindussüsteemide haldamisega.

„Rääkides palju uutest tehnoloogiatest võib jääda mulje, et masinad hakkavad inimestelt aina enam tööd ära võtma, kuid see on eksitav. Reaalsuses tekib uute tehnoloogiate kasutuselevõtuga ka uusi töökohti, mida on vaja täita ning ettevõtte töötajad saavad kassa taga olemise asemel suunata enda tähelepanu olulisematele ülesannetele poes. StrongPoint pakub näiteks nii iseteeninduskassasid, skaneerimisseadmeid kui ka elektroonilisi hinnasilte. Kõik need seadmed täidavad ülesandeid, mis sobivad suurepäraselt ka masinale ja inimesed saavad suunata enda tähelepanu olulisemale ning ei pea tegelema näiteks hinnasiltide pideva käsitsi väljavahetamisega. Ka kliendile on kogemus mugavam, kuna ta saab enda ostud sooritada rahulikult omas tempos ja alati hinnasildilt õiget infot saades,“ sõnas Mažulis.

Kõige tipuks tuleks mõelda ka sellele, kuidas ettevõtte üldist energiatarbimist vähendada. Erinevate tehnoloogiate kasutamine on igati hea, kuid need võtavad energiat. Seega näiteks lambipirnide puhul tasub võimalusel eelistada energiasäästlikumaid variante või asendada kaupade hoiustamiseks kasutatavad külmikud säästlikumate variantidega.

„Kõik need asjad on vaid mõned näited sellest, kuidas enda ettevõte keskkonnasäästlikumaks ja jätkusuutlikkumaks muuta. Mingite konkreetsete lahenduste rakendamise asemel tuleks aru saada, et jätkusuutlikkus ei ole märk, mille saab lihtsalt organisatsiooni peale kleepida, vaid see on mõtteviis, kuhu tuleb investeerida aega ja ressursse ning sellele tuleb mõelda iga asja puhul, mida ettevõte teeb. Vaid nii saab see liikuda rohelisema tuleviku poole,“ võtab Mažulis teema kokku.

Kui soovid rohkem teada saada StrongPoint toodete ja teenuste kohta, võta palun ühendust telefonil 56 230 867 või [email protected]

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Merilin MerilaKaubandus.ee toimetaja Tel: 5 105 933
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700