• ST
  • 10.01.24, 16:53

Selveri Laadapäevad said uue kuue

Selver on korraldanud Laadapäevasid veidi üle 20 aasta. Selle aja vältel on toimunud mõned sisulised muudatused, kuid visuaalselt on kampaania nägu püsinud muutumatuna – seda kuni tänaseni! Selveri Äriarvestuse juht Kristjan Anderson räägib lähemalt.
Talvised Laadapäevad algasid Selveris 4. jaanuaril. Terav silm võibolla märkas, et Laadapäevade maskotiks olev Selveri Tibu näeb teistmoodi välja. „Uus animeeritud tibu annab rohkem loomingulist vabadust,“ alustab Anderson Laadapäevadest rääkimist.
„Teeme küll tõsist asja, kuid oleme selle taustal veidi mängulisemad. Saame kasutada kaasaegsemat turunduskeelt, tuua sisse rohkem dimensioone ning teha seda ka humoorikamas võtmes,“ jätkab ta.
Kampaania rõõmus alatoon tuleneb sellest, et laat kui selline on juba vanade eestlaste jaoks olnud meeleolukas ja lustlik kohtumispaik. „Laatadel on alati rõkanud erinevad emotsioonid ja melu on olnud suurem – oleme selle sõnumi kandnud edasi Laadapäevade uude visuaali,“ toob Anderson välja taustaloo.
„Hindade üle pole küll siin põhjust nokkida“
Just sellesarnaste loosungitega võimendab Selveri Tibu kampaania sõnumit. Andersoni sõnul pingutavad nad mitmekülgselt, et head hinnad oleks klientidele tugevalt ja silmatorkavalt serveeritud. „Uuendasime ka laadalehte, kus hinnad on nüüd paremini esile toodud,“ ütleb ta ning lisab, et nüüdsest kasutavad nad kampaanias ka rohkem aastaajale omaseid värve ja sümboleid.
Selver on sõna „laat“ endale ära kodustanud ning seda laiendit kasutatakse mitmete mahukampaaniate puhul. „See on end igati õigustanud,“ muigab Anderson ja toob näite, et Laadapäevade ajal on Selveritesse oodata üle miljoni eestimaalase. „Tegu on Selveri tippkampaania ja ükski teine kampaania sellele vastu ei saa!“
Enimmüüdud Laadapäevade toode on juust
Müügitabeli tipus on ka kohvioad, majapidamis- ja tualettpaber. Ehkki laadapäevadel kerkib oluliselt tööstuskaupade müük, võimutseb ikkagi toidukaup, mida on ostukorvis üle 80%. Laadarekordid sünnivad alati kampaania esimesel kolmel kuni viiel päeval, mil laadatooted moodustavad ostukorvist üle poole.
Kampaania ülespanek ja mahavõtmine on kauplustele suur töö. „Kampaaniasse on kaasatud ligi 5000 toodet – see on suur maht. Talvelaat, mis just praegu käib, on seejuures kauplustele ilmselt aasta kõige kiirem aeg, sest vahetult enne seda lõpeb suur aastalõpu kampaania Jõulurõõm Selveris,“ nendib Anderson.
Laadapäevade tulek muutis seniseid arusaamu kampaaniatest
„Enne Laadapäevade kampaaniat polnud Selveris päevapakkumisi teinud. See tähendas, et igal päeval oli soodsa hinnaga mõni uus toode. Püüdsime tol ajal eristuda ka sellega, et tõime spetsiaalselt Laadapäevade jaoks sisse tooteid, mida muidu Selver ei müünud“, meenutab Anderson ning lisab, et see formaat töötas toona hästi, kuid tähendas Selverile meeletult lisatööd, sest uute toodete sisse toomine tähendas erioste, eriväljapanekuid jms.
Täna on Laadapäevad veidi teise kontseptsiooniga. Anderson ütleb, et tegemist on perioodipakkumistega ehk soodushind kehtib mõnele tootele, tootegrupile mitu päeva. „Nii jõuab klient suurema tõenäosusega pakkumisest osa saada, sest keskmiselt käiakse poes 2,5 korda nädalas,“ selgitab ta.
Perioodipakkumised on võit nii kliendile kui ka Selverile. „Kui iga päev oleks uued pakkumised, siis peaks klient igal päeval poodi jõudma, mida oleks liiast. Muidugi on meil ka laadapakkumised, mis kestavad terve kampaaniaperioodi ning aegade jooksul on lisandunud tootepakkumiste kõrvale tootegruppide allahindlused,“ ütleb Anderson.
Selver on olnud teerajaja
Laadapäevad on Selveri jaoks konkurentsitult kõige tähtsam kampaania, mida tehakse igal aastaajal. Andersoni sõnul on kliendid sellega juba harjunud. Selver oli aga esimene, kes ka teistmoodi laadakampaaniad supermarketisse tõi. „Näiteks Ilulaat, mis on enesehooldustoodete müügi osas väga edukas,“ nendib Anderson ja lisab, et nüüd on ka konkurendid taolised kampaaniad kasutusele võtnud.
Selveri Laadapäevade pakkumised on alati olnud avatud kõikidele külastajatele, sõltumata sellest, kas Partnerkaart on olemas või mitte. „Kasutame laadapakkumiste puhul punast värvi hindu, mis viitab, et need kehtivad kõigile,“ ütleb Anderson.
Mida Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson ise alati Laadapäevadelt ostab?
Alati jõuavad laadapäevade ajal minu ostukorvi kohvioad ja meepurk. Lisaks pesupulber, kodukeemia, tualett- ja majapidamispaber.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:25
Müük kasvab, kui kasutad korralikku logistikat
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele