Autor: Helen Külaots • 26. aprill 2024

Selveris algas Ilulaat. Loe lähemalt, kuidas juubelikampaania sünnib

Selver oli kõige esimene jaekett, kes iluteemalise kampaaniaga turul alustas. Nüüd teevad seda juba teised ka. Tänavu täitus Ilulaadal kümnes aasta – kampaania olemusest räägib Selveri ostujuht Jana Vilbo.
Selveri Ilupäevad
Foto: Emma Jõgiste

Ilulaat toimub Selverites alati kevadel ja sügisel. Vilbo sõnul on iga aastaga valik suurenenud – seekord on müügil lausa 2000 erinevat toodet ja ligi 1800 väljapanekut (display'd). Ta lisab, et iga kord loosivad nad Ilulaada raames välja ka suure auhinna, seekord Vespa rolleri.

Ilulaadal on esindatud ka tooted, mida muidu Selveris ei müüda

Vilbo sõnul võtavad nad selleks ajaks valikusse ka neid brände, mis pole püsisortimendis. Seekord on esindatud Soome kehahooldusbränd Taika, teismelise nahale suunatud näohooldusbränd Under Twenty ning juuksehooldusbränd Biozell.

„Olemasolevad brändid tulevad Ilulaadale sageli uute toodete või tootesarjadega, mis on äsja välja tulnud,“ lisab Vilbo.

Toodete valik Ilulaadale on pikk protsess, mis kestab ligi kolm kuud. „Tegelikult kogume aastaringselt mõtteid selle osas, millised tooted Ilulaadal võiksid olla esindatud. Huvi erinevate brändide poolt on suur,“ ütleb Vilbo ning lisab, et muuhulgas on alati esindatud Elizabeth Arden, L'Oréal Paris, Max Factor, Maybeline, Nivea, Garnier, Gillette ja Neutrogena, kodumaistest brändidest Nurme, JOIK, Puhas Loodus ja Signe.

Ilulaadal on müügil nii meigivahendid, lõhnad ja deodorandid, näo-, keha-, suu- ja juuksehooldustooted, tervisekaubad ning erinevad aksessuaarid, näiteks meigipintslid, juukseharjad ja sukkpüksid.

Dekoratiivkosmeetika poole pealt on müügitopis alati ripsmetušid, näohooldusest ühekordsed näomaskid, sealhulgas kangasmaskid.

Ilutoodete trend: multifunktsionaalsus

Kliendid eelistavad aina enam dekoratiivkosmeetikat, mis täidab korraga mitut ülesannet. Näiteks punane huulepulk, mis sobib ka põsepunaks ja lauvärviks.

Teiseks suunaks on Vilbo sõnul see, et toode peab olema lisaks hooldava funktsiooniga: „Ripsmetušilt oodatakse, et see tugevdab ja kaitseb ripsmekarvu, kuid samas ka pikendab ja paksendab. Sama lugu jumestuskreemidega ja teiste meigitoodetega.“

Müüginumbrite järgi on näha, et aasta-aastalt on suurenenud juuksemaskide müük. „Vanasti olid juuksehoolduses esikohal šampoon ja palsam, nüüd erinevad maskid, juukseõlid ja -seerumid,“ ütleb Vilbo.

Foto: Emma Jõgiste

Korea kosmeetika on tulnud, et jääda! Vilbo ütleb, et ühekordsed näomaskid on just sealt meile tulnud ning senini on Aasia näohooldus Eestis au sees ja enesehooldusrutiinis tähtsal kohal.

Rahvusvahelistelt ilumessidelt paistab aga veel üks uus trend, mis veel Eestis kanda kinnitanud pole, kuid ilmselt jõuab peagi ka siia. Selleks on tükitoode! „Tükkšampoon, tükk-dušigeel jne. Samuti müüakse neid tooteid ka juba pulbri kujul. See tähendab, et igaüks segab kodus endale lõpptoote vett lisades ise kokku,“ selgitab Vilbo.

Vilbo sõnul on sellise kampaania korraldamine aeganõudev, kuid tasub end ära – vastuvõtt on positiivne ning üldiselt on iga uus kampaania olnud järgmisest edukam.

Ilulaat toimub kõigis Selveri kauplustes ja e-Selveris 25.04–20.05.2024.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757